Avatar billede goldenbaek Nybegynder
16. marts 2007 - 01:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

erfaringer med cybercity telefoni

Hej
Er der nogen der har erfaringer med cybercity telefoni?? godt, skidt, pålidelig, kvalitet osv....
Avatar billede pezz Novice
16. marts 2007 - 06:57 #1
Min erfaring er dårlig. Det tog godt 4 måneders tovtrækkeri med dem for at få det til at virke, og det lykkedes aldrig. Jeg måtte give op til sidst og opsige det igen. De gjorde alt for at hjælpe ja, men som sagt kom det aldrig til at virke. Som plaster på såret fik jeg er år med 2x båndbredde, så det var jo okay.
Avatar billede hoffmann Nybegynder
16. marts 2007 - 09:15 #2
Har haft det i et års tid nu, og det virker upåklageligt.....
Avatar billede scorch Nybegynder
17. marts 2007 - 04:42 #3
Mine forældre har haft det i over et halvt år. Udover startvanskeligheder, hvilket var TDC's skyld, har det kørt upåklageligt siden.
Avatar billede goldenbaek Nybegynder
18. marts 2007 - 07:34 #4
to gode og en dårlig, venter lige og ser om andre har kommentarer hertil....
Avatar billede lasserasch Juniormester
18. marts 2007 - 07:39 #5
Har også kun gode er faringer med at sætte deres IP telefoni op hos min mor og det spiller bare. Og fuck hvor var det nemt at sætte op i forhold til f.eks. Debitel v. profiber, som jeg selv har.

Mit virker også nu, men der skulle jeg selv finde frem til alle informationer og selv indtaste dem i min router. SIP servernavne osv...

Hos  Cybercity gik det som smurt, og min mors forbindelse på 256/128 kan sagtens trække det. Også selvom man surfer samtidig, så deres QoS virker også rigtig godt.

/Lasse
Avatar billede goldenbaek Nybegynder
19. marts 2007 - 23:22 #6
det lyder jo umiddelbart som om at det kunne være en ok ide at skifte den normale fastnet forbindelse ud og spare penge...
hvad med kvaliteten af forbindelsen sammenlignet med normal fastnet. Er der støj, knas, susen eller andet. Hvordan er den med 256/128 forbindelse?
Avatar billede lasserasch Juniormester
20. marts 2007 - 07:07 #7
Fin på en 256/128 forbindelse.

Man siger som udgangspunkt at en IP tlf. samtale bruger omkring 100kbps. 1. igangværende forbindelse har så også nogle headere og andre småting som proppes på pakkerne når de sendes frem og tilbage.

Så 115 - 120 Kbps er måske mere korrekt.

Din internet hastighed bliver jo derfor sat meget ned mens du taler, men kan man leve med det, så er der intet problem i at lave flere ting samtidig.

En IP samtale har ALDRIG noget knas, susen eller andet støj. Den susen der evt. måtte være skal være lagt ind på kunstig vis. Jeg har ikke selv haft nogle problemer, men har hørt om andre, hvor deres forbindelse klipper i sætningerne. Dog ikke udelukkende på Cybercity forbindelser.

/Lasse
Avatar billede goldenbaek Nybegynder
29. marts 2007 - 23:32 #8
ok, tak for hjælpen.
Avatar billede neocron Nybegynder
13. april 2007 - 22:08 #9
Det skal naturligvis tilføjes at fejl kan opstå på VoIP teknologi som på alt andet.
Cybercity har fortsat nogle kunder som bruger VoDSL. Dog bliver disse ved problemer konverteret til VoIP.

Typiske fejlkilder på VoIP kan være router, kabler, fejlagtig provisionering på ASAM'en o.l, i nogle tilfælde dataflow mellem TDC->router. Den bedste måde at løse problemerne på er først at slukke/tænde samt nulstille/genkonfigurere teste en anden telefon hvis muligt, og efterfølgende ringe til support.

Bemærk, at ved telefoni *skal* routeren konfigureres via. http://adsl.cybercity.dk.