Avatar billede popcity Nybegynder
18. marts 2007 - 18:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C5 Balanceudskrift Debet/Kredit

Kære eksperter,

Jeg kan ikke få C5 V.4.0 til at udskrive min saldobalance med debet og kredit kolonner.

De står blot i en lang række under hinanden med henholdsvis intet (debet) el. negativt fortegn (kredit).

Hvordan får jeg C5 til at udskrive min saldobalance med de rigtige kolonner?

Alt det bedste

Lars Jensen
Avatar billede mariaf Juniormester
18. marts 2007 - 19:41 #1
Det gør du ikke som standard - og rapporten kræver nogen erfaring at rette i.

Det nemmeste er nok at sætte din posteringsliste til kun at udskrive saldi. Så kan du i hvert fald lave en saldobalance pr. en dato. Du har så ikke muligheden for beregninger, sammenligning med budet eller lign, men det kan måske gå for dig.
Avatar billede jeki Nybegynder
19. marts 2007 - 07:55 #2
Jo, det kan du godt.

I afgrænsningsbilledet stiller du dig i feltet længde på en af de linier der hedder Aktuel i Type og taster Alt+h - det åbner for en mængde indstillinger bl.a. fortegn og negativ forskydning.
Avatar billede popcity Nybegynder
19. marts 2007 - 09:11 #3
Det vil jeg prøve...

Kan ikke forstå at det ikke er standard i C5?

Når jeg skal udskrive mit årsregnskab er det jo meget uoverskueligt, når man ikke har debet og kredit adskilt i to kolonner.

Tusind tak for hjælpen - jeg vender tilbage, når jeg har haft mulighed for at prøve.

Alt det bedste

Lars
Avatar billede jeki Nybegynder
19. marts 2007 - 09:48 #4
Det er standard.
Avatar billede popcity Nybegynder
19. marts 2007 - 12:34 #5
Hvis det er standard, så er spørgsmålet måske bare om jeg skal skrive ud på en anden måde end jeg gør pt? (Udskriv balance)

Kan jeg udskrive et årsregnskab/resultatopgørelse med debet/kredit kolonner?

Det ville være fantastisk...

Best

Lars
Avatar billede jeki Nybegynder
19. marts 2007 - 13:41 #6
Nej, du skriver rigtigt nok ud. Du skal bare lave ændringer i opsætningen først:

Gå til Finans/Rapporter/Balancer/Balancer - du er nu i afgrænsningsbilledet.

Her går du til den første linie der hedder Aktuelt i Type - går herefter til feltet Lægnde i denne linie og her trykker ALT+H.

Du har nu mulighed for at ændre i måden feltet vises på i rapporten og det er især "Hvordan vises minus og negativ forskydning der er interessant.

Sæt f.eks. fortegn til ingen fortegn og Negativ forskydning til 8.

Dette skal du gøre i alle linier med Type=Aktuel.
Avatar billede popcity Nybegynder
19. marts 2007 - 20:14 #7
OK - det lyder som om vi har fundet en løsning :-)

Jeg glæder mig til at prøve det...kan nok først komme til at gøre det på lørdag, men mon ikke jeg kan få det til at fungere.

Tusind tak for hjælpen!

Alt det bedste

Lars
Avatar billede mariaf Juniormester
19. marts 2007 - 22:36 #8
Jeg siger også tak - vi har siddet 15 konsulenter og ikke vidst det.