Avatar billede pepperfar Nybegynder
19. marts 2007 - 12:53 Der er 1 kommentar

Søgemaskineoptimering

Hej,

Jeg har en shop på nettet som trænger til noget søgemaskineoptimering.

Hvis man nu lavede en fiktivside for hver produkt-side man havde. På hver side optimeret man søgeordet rigtig godt sammen med noget tekst. Derefter satte man et javascript på siden som sendte brugeren hen til den rigtige side med det samme. Er det så muligt at få disse "ekstra" sider indekseret i google?
Avatar billede apo Praktikant
19. marts 2007 - 13:18 #1
Den rette kategori for dit spørgsmål ville have været GenreltIT > Søgemaskiner.

Der findes mange tricks, som kan bruges til at snyde søgemaskinerne. Men du bør spørge dig selv om det er risikoen værd: Google slår hårdt ned på snyd, når den opdager det, og du risikerer at dit website helt udelukkes fra Google's indeks (måske for altid).

Google læser ikke direkte javascripts, og så alligevel... Jeg har læst og hørt indikationer på at Googlebot undersøger javascripts når den finder dem, for at se om de bruges til noget (jf. Google's retningslinjer) ulovligt.

Du bør sætte dig ind i Google's retningslinjer og generelle politik på området, inden du kaster dig ud i den slags.

Google belønner godt og relevant indhold med høje placeringer (og deraf bedre trafik), men straffer til gengæld forsøg på snyd og ufine tricks, hårdt.

Selv har jeg valgt at bruge min tid på at optimere mit indhold, så det bliver kvalitativt og relevant for mine besøgende, og Google har i stor stil belønnet mig for det.

Det er smart at snyde, men dumt at blive opdaget.