Avatar billede bob_z Nybegynder
22. marts 2007 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er den bærbare død mon?

Hej eksperter

Jeg har et problem med en bærbar (Acer Aspire 1353)der ikke vil starte, sandsynligvis fordi en eller anden med 10 tommelfingre og lidt for meget vilje har sat noget forkert ram i maskinen og trykket på startknappen. Det var heldigvis ikke mig ;-)

(Se http://www.eksperten.dk/spm/768017 for detaljerne omkring det, og lær lidt om 200pins SO-DIMM DDR og DDR2)

Men tilbage til sagen.

Nu vil den bærbare sjovt nok ikke starte, kun kortvarigt lyse op i en af lamperne når man trykker op start knappen. Men hvordan finder man ud af om den er død for alvor, og ikke kan genoplives, eller om der er håb for at den kommer til live igen?

Er der nogen der har forslag til det?
Avatar billede kamazoke Nybegynder
30. marts 2007 - 22:53 #1
Dit link til det andet spørgsmål, prøvede du da de gamle ram??

Hvis ikke det har hjulpet, prøv at tage harddisken ud og start op. Virker dette heller ikke, er det højst sandsynligt bundkortet der er færdig :(
Avatar billede bob_z Nybegynder
31. marts 2007 - 09:47 #2
Jeg har vist prøvet uden HD, og uden RAM, samme resultat.. så det er en død computer..

Tak
Avatar billede bob_z Nybegynder
11. april 2007 - 12:49 #3
selv tak..