Avatar billede dennism Nybegynder
26. marts 2007 - 14:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WYSIWYG-editor?

Jeg er ved at udvikle en portal i HTML, JavaScript, PHP, Ajax og mySQL. Nogen der kender en simpel, freeware WYSIWYG-editor som jeg nemt kan implementere på mit site?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
26. marts 2007 - 14:24 #1
Avatar billede dennism Nybegynder
27. marts 2007 - 19:54 #2
Tak :)

Jeg har nu denne lille kode PHP-kode:

<?

include("fckeditor/fckeditor.php") ;

$sBasePath = "fckeditor/";

$oFCKeditor = new FCKeditor('text') ;

$oFCKeditor->BasePath = $sBasePath;
$oFCKeditor->ToolbarSet = "Basic";
$oFCKeditor->Config['AutoDetectLanguage']    = false ;
$oFCKeditor->Config['DefaultLanguage']        = "da";

$oFCKeditor->Create();

?>

Er det muligt at ændre hvilke knapper der skal være i den "basic" menu?
Avatar billede klgn Nybegynder
27. marts 2007 - 19:58 #3
Jeg ville anbefale tinymce: http://tinymce.moxiecode.com/

/klgn
Avatar billede dennism Nybegynder
27. marts 2007 - 21:40 #4
kign >>

Tak for tippet, det ser lækkert ud!

Jeg kunne godt tænke mig, at kunne lave mit eget tag, f.eks. "<overskrift>". Er det muligt?
Sidder og roder i template-filen, men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg klarer det. Problemet er jo også, at jeg skal fortælle den, hvordan den i det HTML-view skal vise "<overskrift>". Håber du kan hjælpe mig med det!
Avatar billede klgn Nybegynder
27. marts 2007 - 21:47 #5
det skal du nok høre sidens supportforum om. http://tinymce.moxiecode.com/punbb/index.php. Prøv evt. at foretage en søgning først.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
28. marts 2007 - 08:26 #6
du kan lave dine toolbars helt som du har lyst til, der ligger en js konfigurationsfil som du kan ændre i
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. marts 2007 - 11:58 #7
Man kan selv bestemme hvad der skal være og hvor i FCK editorens menu ved at ændre i fck_config.js I /js mappen.

Du kan lave et nyt set eller redigere i de allerede eksisterende ( tag lige en kopi før du starter )

config.ToolbarSets = new Object() ;
config.ToolbarSets["Default"] = [
    ['EditSource','-','Cut','Copy','Paste',

/Nikolaj
Avatar billede dennism Nybegynder
28. marts 2007 - 13:30 #8
Jeg har valgt at bruge tinymce istedet. Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg kan tilføje mit eget tag? Jeg vil gerne have et tag der f.eks. hedder overskrift, som indsætter <p class="title">
Avatar billede dennism Nybegynder
28. marts 2007 - 19:56 #9
Ingen der kan hjælpe her?
Avatar billede klgn Nybegynder
28. marts 2007 - 20:00 #10
Som jeg skrev ovenfor - prøv TinyMCE's supportforum - de kan stensikkert hjælpe.
Avatar billede dennism Nybegynder
02. april 2007 - 12:27 #11
Jeg har ikke kunnet få et svar derinde :(
Nogen her der kan hjælpe mig?
Avatar billede klgn Nybegynder
06. april 2007 - 08:37 #12
Jeg takker for points:)
Avatar billede dennism Nybegynder
12. april 2007 - 11:45 #13
Er der nogen af jer der har erfaring med spellchecker-plugin?