Avatar billede huset Praktikant
28. marts 2007 - 11:05 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Ny leder på Eksperten

Nyhedsbrevet indeholder:

Da Thomas Clausen har fratrådt sin stilling i IDG, har vi valgt at ansætte Michael Geertsen som administrator. Michael er en gammel kending af Eksperten under brugernavnet Snowball.

Michael er 26 år og bor i Silkeborg med sin kæreste. Han er uddannet datamekaniker og arbejder til dagligt som system- og netværksadministrator. Han oprettede sig som bruger på Eksperten helt tilbage i 1999 - helt præcist den 20. april, så han har snart været på Eksperten i 8 år. Siden december 2002 har han desuden været CoAdmin, så det er også blevet til en del år efterhånden.

Vi håber I vil tage godt imod ham.

M.v.h.
Søren Queitsch
Adm.dir. IDG

Vil det sige den mand som efter min vurdering var forhavsmanden for det NU skulle ske noget er stoppet??

Betyder dette så vi igen bliver sat tilbage i planen om et forbedret E!

Betydet "tabet" af Snowball, at vi mister en super god coadmin, og vi nu står tilbage uden nogen der "gider" bruge tid på coadmin rollen ?

Til sidst et tillykke til snowball for "æren" i admin rollen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2007 - 11:12 #1
Tjah - vi har masser af coadmins - men kun 1 aktiv som jeg ser det...

Og nu har han job hos IDG så han er nok mindre aktiv nu - hvem er der tilbage af coadmins der vil bruge deres status til at forbedre eksperten/tage sig af regelbrydere...???
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2007 - 11:12 #2
P.s - tillykke Michael :)
Avatar billede huset Praktikant
28. marts 2007 - 11:13 #3
Suk - også sådan jeg ser på det :(

Mon ikke det var på tide der kom nye kræfter til.
Avatar billede robotten Praktikant
28. marts 2007 - 11:30 #4
En ny frisk Co-admin afstemning? Men hvem orker at stille op? Nye brugere, der har overskuddet?
Avatar billede robotten Praktikant
28. marts 2007 - 11:33 #5
Og selvfølgelig også papagøjetang til Snowball, for at stille op til dette.
Håber nu virkelig, der kommer skred i tingene. Bakker moralsk op herfra.
Avatar billede huset Praktikant
28. marts 2007 - 11:33 #6
Tror tidspunktet snart må være moden ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. marts 2007 - 11:38 #7
Nu kan man jo selv vælge om man vil fokuserer positivt eller negativt.

Jeg er sikker på at det bliver et kæmpe plus for E at snowball har fået den rolle. Stort tilykke og tak fordi du gad og kunne. Jeg er sikker på at du får den nødvendige opbakning og at det ikke bliver det store problem af finde Coadmin når admin ikke alene er synlig, men også en meget gammel og dreven kending
Avatar billede hcma Novice
28. marts 2007 - 11:38 #8
tillykke til Michael  (og vel også til os selv, da han om noget må vide, hvor skoen trykker)  :o))
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. marts 2007 - 11:39 #9
det kan være vi snart kommer væk fra den russiske 7 års model.. Vi snakker om forbedringer på E, som vil tage ca 7 år at implementere ;)... IDG har opgivet E for længe siden lader det til, da deres sidste forbedring var et indlæg fra Thomas Clausen hvori der stod, skal vi ikke alle tage og være lidt søde ved hinanden????? Ja det er sandelig en super forbedring af E, men så har en eller anden kunne bruge et par timer på at lave nogle flotte spørgeskemaer og derved kunne retfærdiggøre sit timetal den dag juhuuuuuuuuu..

Ville nu foretrække at IDG bare indrømmede at E er dem ligegyldigt og så lod anarkien herske ;)
Avatar billede robotten Praktikant
28. marts 2007 - 11:40 #10
*ironi*
Ja huset, vi har jo dig at holde styr på *s*
*ironi slut*

Du kender systemet, så du må være oplagt?
Kan dog se, at jeg da efterhånden også har været her en del år, men vurderer ikke jeg vil kunne yde en jævn præstation som co, da det sådan er lidt on/off jeg befinder mig her.

Jeg rækker poten i vejret for en ny co afstemning, som et led i forbedringen til det nye E...  som er nået hvor langt? Der har været stille meget længe...
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. marts 2007 - 11:43 #11
Men er helt enig, snowball har helt klart været en positiv synlig coadmin og vil være savnet som sådan :(
Avatar billede hcma Novice
28. marts 2007 - 11:53 #12
lad nu bare snowball/Michael få "fred" i et stykke tid, så han får en chance for at få det store "forkromede" overblik og så inden for en rimelig tid komme med et super udspil.
mon det var en ide om IDG/Michael samlede en lille meget hurtigtarbejde gruppe, som kunne lufte sine tanker om udformning, retningslinier o.s.v. og så, når det er på plads, få valgt "nye" co-admins, der gerne skulle få udvidede beføjelser set i forhold til nu.
Avatar billede huset Praktikant
28. marts 2007 - 12:04 #13
Kommentar: robotten

Forget it. Det gider jeg ikke brue tid på :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. marts 2007 - 12:14 #14
Tillykke, Snowball/Michael. :-)
Avatar billede huset Praktikant
28. marts 2007 - 12:19 #15
brue = bruge - irriterende "G" tast flytter sig
Avatar billede fromsej Praktikant
28. marts 2007 - 17:30 #16
Hcma >> 28/03-2007 11:53:14
Det er vel fair at give ham de berømte 100 dage, ligesom en ny regering? ;-)

Et stort tillykke herfra til Snowball, som i mine øjne altid har været kompetent som Co, ikke at vi altid har været enige, men jobbet er blevet varetaget med omtanke og ildhu, samt evnen til at få tingene til at glide, næsten uanset hvor lidt opbakning der har været fra IDG.
Nu har vi så håbet om at tingene bliver ændret til det bedre, og det forp. "i ved nok" bliver afskaffet.

Endnu engang tillykke Snowball.

//Fromsej
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2007 - 17:34 #17
Jeg kan ikke forestille mig at planerne for E skulle aendre sig fordi
der skiftes ud i personalet. IDG er ikke en frivilligt arbejde organisation
men en virksomhed. Virksomheden har nogle planer for et eller andet og den
til enhver tid ansatte paa omraadet arbejder paa at udfylde de planer.

Umiddelbart kan jeg kun se det som en styrkelse af E. Af 2 aarsager:
1) snowball kender E virkeligt godt - en udefrakommende skal bruge
  lang tid paa at saette sig ind i alle sagerne - snowball kan lave
  en flyvende start
2) "ansætte ... som administrator" antyder at det er fuldtid eller ihvertfald
  overvejende E - hvor det er mit indtryk at de tidligere ansvarlige kun kunne
  bruge gaet 5-10% af deres tid paa E

Med hensyn til den nye version af E, saa er det ikke nogen helt lille opgave
at reimplementere E i Xoops (computerworld.dk er knap nok stabil paa nuvaerende
tidspunkt). Medmindre man er ret langt med det projekt vil jeg tale for at
man bruger lidt tid (f.eks. 5 t/ugen) paa at fixe bugs og lave smaaforbedringer
af den gamle kode.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2007 - 21:25 #18
Ikke et sekund i tvivl om at sn0wball er et plus at have ansat hos IDG.
Manden stråler jo af viden og så kender han systemet indefra ;)
Avatar billede kenp Novice
28. marts 2007 - 22:10 #19
Jeg vil da bare sige tillykke til Snowball med hans nye job :)
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2007 - 22:21 #20
Er selvfølgelig også meget glad for at det er blevet en eksperten-bruger der er blevet ny mand i det varme sæde - tillykke med det.

... så er det bare spændende at se hvor meget der bliver at arbejde med eller om det kun er for syns skyld.
Avatar billede summer Mester
28. marts 2007 - 23:07 #21
Hvis snowball får lov at bestemme, er der efter min mening håb for ekspertens fremtid. Tillykke!!
Avatar billede snowball Novice
28. marts 2007 - 23:14 #22
Jeg tror flere af jer er kommet til at overfortolke hvad der står i den pågældende E-Nyt som "huset" gengiver i spørgsmålet. Der er absolut ingen grund til at male fanden på væggen!

Ganske vist er jeg nu ansat i IDG, men jeg har stadig mit alm. fuldtidsarbejde at passe. Jeg er ikke ansat på fuld tid hos IDG. Jeg er dog nok alligevel den eneste af IDGs ansatte som 100% skal koncentrere sig ene og alene om Eksperten.

At jeg er blevet tildelt rollen som Administrator på Eksperten, er ikke ens betydende med at jeg dropper alt hvad der har med CoAdmin arbejde at gøre. Jeg vil fortsat behandle anmeldelser og "banke jer i knolden" hvis I ikke opfører ordentlig, så Eksperten har ikke mistet mig som CoAdmin efter jeg er kommet lidt over på "The Dark Side" ;)

Den overordnede mening med at ansætte mig som Admin er, at få bragt IDG og Eksperten tættere sammen. IDG har for længst indset at Eksperten ikke har fået den opmærksomhed som den har fortjent, men det er de i fuld gang med at rette op på. Problemet har været, at Eksperten ikke er et typisk IDG site, for Eksperten har jo som sådan ikke noget at gøre med at udgive nyheder eller andre tidsskrifter som er det IDG normal beskæftiger sig med. Derfor har IDG haft lidt svært med at få placeret Eksperten internt. Min rolle bliver så at få alle jeres ønsker og idéer sendt videre i systemet og gøre hvad jeg kan for at de bliver først ud i livet. Derudover skal jeg også sørge for at besvare eventuelle spørgsmål I måtte have om/til Eksperten med hjælp fra andre IDG ansatte.

Som flere af jer nok er bekendt med, så er en helt ny version af Eksperten godt på vej. Den har desværre været lidt længere under vejs end først håbet, hvilket der har været flere årsager til. Den nye version ca. 75%  færdigkodet, og de venter pt. på at det nye design (yeps, Eksperten skifter udseende (hvor meget eller hvor lidt ved jeg dog ikke)). Der skulle allerede have været afholdt et møde om det, men Robert Vanglo’s alt for tidlige død gjorde at mødet blev udsat eftersom det skulle holdes den dag han blev begravet.

Når den nye version af Eksperten er færdig, så vil den være ca. 90% magen til den Eksperten vi kender i dag. Den største forandring er nok at (trommehvirvel): Karma er fjernet! hvilket de fleste nok vil være glade for. Ellers fokuserer vi på at få en Eksperten som i dag, men hvor alle funktioner blot virker uden alle de små besynderligheder som vi kender i dag. Der bliver i første omgang altså ikke tale om et hav af nye funktioner, men det er selvfølgelig noget der kommer hen ad vejen når den nye version er kommet over de værste børnesygdomme og kører stabilt.

Jeg har ikke mulighed for at deltage aktivt i dette spørgsmål eftersom jeg i denne uge er på kursus i London i forbindelse med mit normale arbejde – derfor den sene udmelding fra min side.

Jeg vil desuden gerne takke for opbakningen folk har vist i dette spørgsmål - der er jeg glad for og det er med til at gøre arbejdet lidt nemmere :)
Avatar billede summer Mester
29. marts 2007 - 09:21 #23
Karmaen bliver afskaffet. Det var dog dagens bedste nyhed :O)
Avatar billede huset Praktikant
29. marts 2007 - 09:41 #24
Det er jo forrygende ;)

Men generelt mangler E også et nyt look, så lyder cool dette sker.

Snowball > bliver der brug for beta testere inden release?
Avatar billede snowball Novice
29. marts 2007 - 17:40 #25
huset: I et større eller mindre omfang gør der nok. Hvordan det lige kommer til at foregå ved jeg ikke endnu, men det skal der nok komme mere info ud om på et senere tidspunkt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. marts 2007 - 18:07 #26
Til lykke Michael de har vel været kloge inde hos IDG - endeligt valgte de en rutineret bruger fremfor en tilfældig skrivebordstosse.
Avatar billede tafkab Nybegynder
29. marts 2007 - 20:38 #27
Et tillykke til Snowball også herfra :-)
Avatar billede huset Praktikant
05. april 2007 - 18:54 #28
...