Avatar billede i-mox Nybegynder
10. april 2007 - 20:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internetindhold til Media Player giver fejlkode 1072885581

Det korte af det lange er, at min WMP er holdt op med at virke. Lavede en frisk installation for en måned siden, og der virkede det hele fint. Installerede ved den lejlighed WMP11. I dag, da jeg ville se DR TV fik jeg fejlkoden: -1072885581. Hvis jeg fx. prøver at afspille en URL direkte i WMP, altså ikke i browseren, men med WMP åben, går min CPU til 100% og bliver der. WMP går ikke i sort, men bliver blot utilgængelig fra processlininen. Altså; man kan ikke klikke over på den, eller højreklikke og lukke. Eneste måde er at gå ind i joblisten og manualt lukke processen.

Jeg har afinstalleret WMP11 runtime, WMP11 (kører nu med WMP10) med samme resultat samt samtlige sikkerhedsopdateringer der stod Mediaplayer på.
Jeg har disablet min Antivirus
Jeg har tilladt WMP gennem Windows Firewall

Stadig samme resultat; Er der nogen gode forslag?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. april 2007 - 21:23 #1
http://www.dbnet.dk/default.aspx?id=900&faqid=31

Prøv at se under " Jeg får en fejlmeddelelse om, at filmen ikke kan findes "
Der står noget om den fejlkode og firewall
Avatar billede i-mox Nybegynder
10. april 2007 - 21:46 #2
Jeg prøvede lige at lave en test, hvor jeg slog firewallen fra. Som nævnt i mit spm, så har jeg også konfigureret firewallen til at tillade WMP, og resultatet er da desværre også det samme uagtet om firewallen er til eller fra.

Har installeret WMP11 igen; resultatet er stadig det samme, hvilket jo så kunne tyde på, at problemet lå udenfor hhv firewall og WMP... Æv.
Avatar billede i-mox Nybegynder
11. april 2007 - 09:48 #3
Godt.... Ingen kan svare fornuftigt. Hverken her eller andre steder på nettet. Søg evt. efter C00D11B3 på google og se...

Nå; MEEEEEEN løsningen er: Start Internet Explorer, vælg Internetindstillinger, Faneblad programmer og "Administrer tilføjelsesprogrammer".
Deaktiver WindowsMediaPlayer ActiveX objekter (der er givetvis 2 stk)
Genstart Internet Explorer
Genaktiver WindowsMediaPlayer ActiveX (denne gang er der kun 1)
Genstart Internet Explorer

Presto :-)
Avatar billede kresten112 Nybegynder
28. oktober 2007 - 13:02 #4
Til andre med tilsvarende problem:

Prøv også at åbne WMP11, klik Tools --> Options... --> Player. Sæt derefter et flueben i "Connect to the Internet (overrides other commands)". Luk WMP og genstart IE.

Det løste mine problemer med ovenstående fejl og adgang til web-tv generelt (på fx. www.dr.dk og www.pol.dk).