Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
11. april 2007 - 10:34 Der er 62 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ftp adgang

Hej

Jeg har problemer med af få ftp adgang til min NAS server (Model: Odsonic) fra Internettet, jeg har en Cybercity opkobling med et ZyXEL modem og den skulle være med fast IP adresse, dernæst har jeg en Trådløs D-link DI-524 Router hvor der er koblet 2 Pc’er og 1 NAS server på, alle kablet, og alt fungerer fint nok på LAN siden, både som fil server og jeg kan få ftp adgang til den via ”ftp://192.168.0.XXX”, men jeg/man kan ikke få adgang via ftp fra Internettet.

NAS serveren er Enabled til ftp og der er givet tilladelse til anonyme brugere ”Read Only” og der er tildelt en mappe, og der er ikke flere indstillings muligheder i den.

I D-link Routeren har jeg under >Advanced > Virtuel Server > sat til Enabled Virtuel Server FTP og ”Schedule” allways på IP 192.168.0.XXX (NAS IP)på Protokol CTP port 21/21
Men jeg er usikker på om det er NAS serverens IP jeg skal taste ind under denne indstilling.

Under fanen >Advanced > Firewall > er den efterfølgende dukket op på listen under Firewall Rules List med et ”Flueben” ud for Allow Virtual Server FTP  WAN,*    LAN,192.168.0.XXX TCP,21 som er NAS serverens IP

D-link Routeren er under fanen >Home > WAN > prikket af ved Dynamic IP Address, er dette korrekt.

En anden ting jeg/vi er usikker på er den adresse man skal skrive i sin Browser når man skal have adgang via Internettet, er det den IP jeg har fra min Internet udbyder (85.80.XXX.XXX) man skal bruge, eller er det NAS serverens IP 192.168.0.XXX man skal bruge for at logge på udefra, og skal der tilføjes noget efter IP adressen, jeg går ud fra den skal starte med ftp:// men er det korrekt.

Skal dem der vil logge på udefra tage nogen særlige hensyn/give adgang til ”ftp trafik” i deres Firewall opsætning.

Hvad gør vi galt, håber nogen kan hjælpe.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
11. april 2007 - 17:53 #1
1. ja det er NAS serverens ip du skal bruge i din d-link.

2. det med at sætte din wan på din d-link til dynamisk. jeg ville nok vælge en fast. men kan bruges.

3. Du skal bruge din offentlige ip-adresse.

4. du mangler så kun 1 ting, nemlig at forwarde de samme porte i din zyxel til din d-link wan ip-adresse. (det var derfor jeg ville give den en fast jf. pkt. 2)
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
11. april 2007 - 20:00 #2
Hej Kenp

Tak for hurtigt svar, jeg har efterfølgene givet min D-link en Statisk IP og det ser ud til og være ok, men der er stadig ikke hul igennem, med hensyn til at forwarde porte i ZyXEL modemmet så har jeg ikke den store erfaring i det, hvilket menu punkt er det under.

D-links WAN IP!!!!, Kan det passe hvis den hedder noget med 10.0.0.X ellers kender jeg den ikke.

Men det er måske slet ikke nødvendigt med at forwarde porte, hvis D-link Routeren er sat til statisk IP.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
11. april 2007 - 22:10 #3
I din zyxel er det under NAT.

Ja din dlink har sikkert noget med 10.0.0.x som wan ip.

Jo det er stadigvæk nødvendigt.

Men på din zyxel, for at slippe for at rode mere i den når du har endnu en router på så forward port 1-64000 så har du nemlig forwardet alle porte direkte til din d-link.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
12. april 2007 - 00:22 #4
Hej Kenp

Det har jeg så prøvet så godt jeg kunne, for i linje 1 har jeg ikke mulighed for at skrive port Nr. der står ”All Ports” i både Start og End Port Nr. men der er mulighed for og indtaste en IP adresse, hvad er det for en IP der skal stå her? (Jeg har indtastet 85.80.xxx.xxx (Udbyder IP)) er det korrekt?

I linje 2 har jeg sat ”Start Port Nr.” 1 og ”End Port Nr.” 64000 og IP adresse til 10.0.0.X (Routers WAN IP) er det korrekt.

Og nu virker det næsten, når nogen prøver og gå på den via ftp://85.80.xxx.xxx (Udbyder IP) så kan jeg se at de nu kan vække NASen fra ”Sleep Mode”, men de får stadig ikke adgang, efter et stykke tid får de følgende fejl meddelelse: Der opstod en fejl ved åbning mappen på ftp-serveren. Sørg for at du har tilladelse til at åbne denne mappe. Detaljer: der opstod timeout i handlingen.

Det undre mig, for i NASen er ftp ”Enabled” og der er givet adgang til anonyme brugere, og de er tildelt den mappe som NASen selv oprettede ved installation. Der ud over er der ikke de store muligheder i den, ud over jeg selvfølgelig kan oprette brugere og tildele dem passwords og mapper, men det er der ikke pillet ved.

Men der må jo være hul igennem siden de nu kan vække NASen, så hvorfor kan de ikke se indholdet af mappen, hvad mangler jeg og sætte op.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
12. april 2007 - 00:47 #5
Hej

Lige en tilføjelse, jeg kom til og tænke på, de under mapper og filer der ligger i den mappe der er tildelt anonyme brugere på NASen, de er kopieret over med almindelig kopi/sæt ind funktion via USB, og ikke uploadet til den via et ftp program, kan det have noget og sige.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
12. april 2007 - 09:21 #6
i din line 1 kunne du også bare have skrevet wan på din dlink, så havde du ikke behøvet linie 2.

Du kan sansynligt ikke tilgå din egen nas lokalt fra via din Offentlige ip. da din dlink ihvertfald ikke understøtter Nat-loopback.

Test ude fra eller få en til at teste ude fra også se om det ikke virker.
Avatar billede kenp Novice
12. april 2007 - 09:22 #7
ang. dit lille tillæg.. der burde ikke være nogen forksel... (ved det dog ikke)
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
13. april 2007 - 00:08 #8
Hej Kenp

Jeg har prøvet og ændre linje 1 til Router WAN IP og slette linje 2 som du forslår, men det virker heller ikke og med den opsætning kan min test person ikke engang vække NASen, det kan han dog med den opsætning jeg beskriver ovenfor, og han får stadig samme fejl besked som beskrevet.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an, jeg/vi er selv løbet helt tør for gode ideer.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
13. april 2007 - 10:49 #9
Oki så gør det på den måde til at starte med. Når du kan vække NAS på den måde så brug den.

hvilken port har du forwardet til din NAS? kun port 21? for det kan være ham som tester som er problemet.. an på om han køre aktiv/passiv ftp. (samt opsætning af din nas)
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
13. april 2007 - 11:21 #10
Hej Kenp

Ok det gør jeg, og ja jeg forwarder kun port 21/21 i Virtuel Server FTP i Routeren

NASen er også sat til kun og modtage på port 21, de muligheder jeg har her er jeg kan vælge port 21, eller en port mellem 1025 – 65500.

Om min test person kører passiv/aktiv ftp ved jeg ikke, men det undersøger jeg.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
13. april 2007 - 13:40 #11
Nu kender jeg ikke din NAS specifikt.. men kan du se i den om den køre aktiv/passiv? men når du også skriver 1025-65500 så skal du angive endnu et range at forwarde. (evt begræns det i din nas)
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
13. april 2007 - 23:07 #12
Hej Kenp

Om NASen kører passiv/aktiv ved jeg ikke, og det ved min test person heller ikke om han gør, hvordan undersøger man det?, det er en Alm. Pc med Windus på der bliver testet fra.

Med hensyn til at Forwarde et range mere hvor skal det gøres henne, jeg har prøvet i modemmet under NAT (Linje 3) men der får jeg ikke lov, den kommer og fortæller mig at der er fejl Pga. Port Dublicate.

I NASen kan jeg ikke vælge et port range, jeg kan kun vælge 1 anden port imellem 1025 - 65500 udover port 21

Jeg har lavet en oversigt over mit setup, du se det på www.kreidler-florett.dk/test.htm  det kan være det kan hjælpe.

Hvis der er andre Setup du har brug for og se, så siger du bare til.

NASen kan ses på www.odsonic.com

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 10:19 #13
Du har forwardet alle porte i din zyxel. så den behøver du ikke rode mere i nu.

NU skal du kun arbejde i din d-link. (kan dog lige være du skal udvide dit eksisterende forward i din zyxel helt til port 65500). men umiddelbart ser din d-link og din zyxel ok opsat ud.

også lave et forward mere i din d-link videre til din nas.

Men jeg kan ikek lige se hvilken nas udgave du præcist har, hvilke model navn mv. har den. samt et screenshot af ftp opsætningen af din nas.

hvis du vil have det så kan jeg da godt være med til at teste det ude fra. (mail ken @ danborg.org)
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 12:18 #14
Hej Kenp

NASen er model: EN306LAN (Den på forsiden), hva mener du med opsætningen af ftp opsætning i NASen, jeg har ikke adgang til andet opsætning af ftp end den du ser under NAS Server screenshot 2.

Jeg sender dig lige en mail.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 13:07 #15
havde ikke lige fået mail om indlæg her..

Men opret en bruger da jeg tror er den eneste fejl som mangler.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 20:05 #16
Hej

Så har jeg oprettet en Ftp bruger, og sendt dig oplysningerne.

VH
Kreider_Driver
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 21:56 #17
Hej kreidler

jeg bliver godt nok promtet for et brugernavn og password (gjorde jeg ihvertfald tidligere... lige pt. ingen forbindelse over hovedet) indn jeg nåede at teste med aktiv/passivforbindelse.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 22:20 #18
Hej

Nej jeg ved det, den tabte tråden til HDD (Ved ikke hvorfor men jeg tror varme) men jeg er kommet i kontakt med den igen, og er ved og lave lidt back up over usb, men den er hul igennem igen Ca. Kl. 22,30.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 22:28 #19
oki
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 22:28 #20
Serveren skulle være klar.
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 22:34 #21
jeg får lov til at taste password og brugernavn både på passiv og ikke passiv forbindelse...

dvs der burde være hul igennem..  (kan bare ikke finde den skide manual til din nas.. så jeg kan se om der er noget i den man skal stille mere..)
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 22:37 #22
kom lige til at tænke på kan du ikke også lige forwarde den anden port-range i din d-link til din nas også smid en besked bare for at teste igen igen.
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 22:39 #23
smat lige deaktiver din firewall i din dlink også..
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 22:42 #24
endnu en ting.. den linie 1 du har i din zyxel forward er det en i-adresse du selv har sat ind? hvis ja så sæt den til 0.0.0.0
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 22:42 #25
Jeg er ikke lige med hvor vil du have det, under virtuel server eller under firewall eller er det i den virtuel server der allerede er oprettet
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 22:46 #26
Ok linje 1 er sat til 0.0.0.0 og ja det er min udbyder ip som jeg havde sat ind.
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 22:49 #27
faktisk skal du gøre 2 ting.

under Advanced og i firewall skal du lige deaktiver hele firewall (bare rolig du er stdigvæk beskyttet af NAT funktion)

så skal du under virtualserver lige forwarde de port fra 1024 til 65500. så finder vi lige ud af hvilken af dem som det går galt med eller begge.. for hvis man så kommer igennem, så er der hul, også må du selv lige prøve dig lidt frem videre med at få lavet finpudsningen
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 23:00 #28
Jeg ved ikke om jeg kan slå firewall fra, jeg har prøvet men der er ikke nogen forandrnger og se, og hvis jeg markerer virtuel server (Under firewallen) så er det kun den der bliver disabled.

I virtuel server har jeg for at taste en privat port og en public port, og de står jo til 21/21 er det dem du vil ha jeg skal ændre.

VH
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 23:01 #29
nej lave endnu en linie.. med start port 1024 og end port 65500
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 23:02 #30
men får også adgagn til din servernår jeg bruger telnet op imod din server.
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 23:03 #31
men det er som om den ikke vil tage brugernavn og password.. har du opsat en mappe jeg kan få adgang til? evt både læse og skrive rettighed.
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 23:07 #32
jeg ved ikke om du har nået at pille...  men STOP
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 23:07 #33
Du har fået adgang til mappen public og med læse rettighed.

Hvad er telnet det kender jeg ikke.
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 23:07 #34
jeg er kommet ind.. havde ikke været opmærksom på at du havde oprettet mit brugernavn med stort start bogstav.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 23:08 #35
Jeg har ikke pillet ved noget inu
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 23:09 #36
jeg kan også se mappen programmer og komme ind i den.

For at komme ind ude fra skal man gå i (internet explorer) Funktioner ->Internet Indstillinger ->Fanebladet Avanceret ->fjern fluebenet i brug passiv FTP.

sig ok mv. til du er ude igen. Luk Internet explorer også åben den igen nu kan du komme ind, hvis det er via IE
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 23:14 #37
Ok det vil jeg prøve fra en fjern pc, det lyder rigtig dejligt mange tak for hjælpen.

Har du prøvet og downloade fra den, alt er scannet for virus.
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 23:14 #38
nej jeg har ikke prøvet at downloade.. men så du havde spybot den henter jeg lige (kender den godt i forvejen)
Avatar billede kenp Novice
14. april 2007 - 23:15 #39
Kan også godt hente fra den ;)
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
14. april 2007 - 23:19 #40
Ok fint, det vil sige jeg skal bare sørge for at de der vil /skal ha adgang, de skal bare sørge for at fjerne det flueben så skulle det virke, er det korrekt.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
15. april 2007 - 10:09 #41
Hej Kenp

Så har jeg testet det fra en fjern pc, og det ser ud til det virker som det skal HURRA.

1000 tak for hjælpen, uden Eksperten/Din hjælp var det nok ikke lykkedes.

Håber andre også har kunnet bruge denne tråd til noget, jeg har personligt lært meget:o).

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
15. april 2007 - 14:22 #42
jeps det er korrekt at de bare skal fjerne det flueben. så vil det virke.

Man kan håbe at nogen har lært noget ;) om ikke andet så andre.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
15. april 2007 - 14:38 #43
Hej

Ja jeg kan finde dig i loggen på routeren så ingen problemer, jeg har lavet lidt ændringer i NAT på modemmet, i stedet for range 1-64000 er den nu sat til 21-21 og det virker også.

For mig set er problemet løst og tården kan derfor lukkes, men jeg er lidt usikker på hvordan det gøres rigtigt og der bliver tildelt point,

Lidt info om korrekt lukning af tråd ønskes.

Endnu en gang tak for hjælpen.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede kenp Novice
15. april 2007 - 15:01 #44
Du har faktisk lukket tråden ;) men vhis den var åben, så ville der være et Svar fra mig og du ville ude til venster kunne marker mit navn og trykke accepter.

Det er fint. det burde også virke bare med 21/21

Grunden til at jeg ville have dig til at forwarde det hele var at hvis du næstegang skal åbne op for noget så skal du igen forwarde 2 steder.. frem for hvis den første forwardning blev stående så skulle du kun rette i din dlink.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
15. april 2007 - 15:14 #45
Hej

Ok fint.

Ja det er jeg klar over, og det er også min plan jeg skal have mine Hjemmesider op og kører på den, men det må vente det kan være jeg vender tilbage med det:o)

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede ftp_argh Nybegynder
29. april 2007 - 14:58 #46
Jeg har nogenlunde samme problemstilling som beskrevet ovenfor, og har derfor også tilrettet min opsætning i forhold til ovenstående. Jeg har dog stadig problemer, som jeg håber at en venlig sjæl kan hjælpe mig med.

Jeg håber derfor på en henvendelse, og jeg tror at problemet er relativt begrænset.

Mvh
Christian
Avatar billede kenp Novice
29. april 2007 - 16:02 #47
Det skal virke hvis du har prøvet de forskellige ting... så er det problemet f.eks. hvis du har internet igennem boligforening eller har en router på du ikke kan konfigurer.. eller fejl opsætning af ftp.
Avatar billede ftp_argh Nybegynder
29. april 2007 - 18:33 #48
Ja, men jeg har desværre stadig lidt problemer. Jeg ved ikke om det skyldes en anden router eller NAS, da jeg ligesom Kreidler har internet gennem Cybercity og derfor har nogenlunde samme udstyr.

Er du frisk på at give mig en hånd, hvis jeg en af dagene fuldstændig kortlægger min opsætning i denne tråd. Det kan være at du lynhurtigt kan se hvor fejlen ligger.

Christian
Avatar billede kenp Novice
29. april 2007 - 18:42 #49
ja en kortlægnign af dit netværk. samt oplysninger om nas skal jeg vide.

(din router er magen til kreidler.. da i har samme foreste router )
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
29. april 2007 - 21:29 #50
Hej

Ja lidt mere info er påkrevet, for jeg kan kun sige at det virker fint her som FTP, jeg er dog efterfølgene blevet i tvivl om den (NAS'en) kan kører som Webserver, da der ikke er nogen brugerflade til opsætning af Web i den, men FTP delen kører bare.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede ftp_argh Nybegynder
29. april 2007 - 22:32 #51
Hmm, nu troede jeg efterhånden at jeg havde sat næsten alt korrekt op, men da jeg rodede rundt i mine opsætninger for at kunne oplyse dem her, fandt jeg en fejl. Min Netgear router var ikke indstillet til fixed IP, til trods for at alle enheder var sat op så de burde kunne håndtere det. Jeg prøvede at ændre til fixed IP, men så røg det hele i vasken. Jeg kunne pludselig ikke få kontakt til hverken internet eller Netgear router, så jeg måtte system boote skidtet.

Min Zyxel router har IP 10.0.0.1, min stationære 10.0.0.2, min HD 10.0.0.3 og bærbare 10.0.0.4.

Kan I derfor hjælpe mig indledningsvist med at opsætte min router til at håndtere fixed IP?

Hvad skal jeg udfylde følgende med:
IP Address
IP Subnet Mask
Gateway IP Address
Primary DNS
Secondary DNS

Hvis jeg bruger den opsætning som anbefales udfyldes IP adress med 10.0.0.2, hvilket jeg syntes virker underligt, da dette er min stationæres IP adresse, eller?! Så jeg håber I kan hjælpe med denne og gateway ip address. De andre går jeg ud fra er fuldstændig standard.

Christian
Avatar billede kenp Novice
29. april 2007 - 23:07 #52
du skal ikke sætte din router til fast ip... det har den alligevel når du har cybercity..

det med fixed ip... du kan vælge at gøre det på den måde som krediler har gjort eller sætte den op til at vike som en trådløs swich...
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
30. april 2007 - 00:57 #53
Hej

Jeg har opsat mit således:

ZyXEL Modem:
Under NAT indstillinger skal du Forwarde port21/21 (For FTP) til din Routers WAN IP Adresse (Typisk 10.0.0.x)

(D-link) Router:
Din router skal sættes til Dynamisk DHCP, så tildeler den IP adresser ind på LAN siden (Til din Bærbar, Stationær, NAS/ HDD (For D-link typisk 192.168.0.xxx))

Dernæst skal du Enable ”Virtuel Server FTP” til den IP Adresse som din HDD er blevet tildelt og port 21/21 TCP
Derefter skulle den gerne dukke op under Firewall Rules som ”Allowed”

Serveren: Er sat til og lytte på port 21.

Det er de 3 indstillinger jeg har lavet, for og få det til og virke.

VIGTIGT
Alt efter om Serveren kører Aktiv eller Passiv ftp, så kan det være at dem der vil logge på serveren først skal:

Åbne IE og under >funktioner >Internet indstillinger >Avanceret, Fjerne det ”flueben” der er ud for ”Brug passiv FTP (Til kompatibilitet mellem firewall og DSL modem)” klik ok til du er ude af det igen og genstart IE, så burde du være klar til og gå på via ftp.

Sådan kom det til og virke hos mig, held og lykke.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede ftp_argh Nybegynder
01. maj 2007 - 19:11 #54
Test indlæg
Avatar billede ftp_argh Nybegynder
01. maj 2007 - 19:12 #55
Jeps, den følger her:

Jeg har et Zyxel 660R-61 Cybercity modem, som det forreste modem. Til dette har jeg

tilsluttet en Netgear router, som fordeler forbindelsen til mine øvrige enheder. Jeg har en

stationær (ip 2), en bærbar (ip 4) samt en Fujitsu Siemens ekstern harddisk (ip 3).

Jeg har foretaget følgende ændringer i mit Zyxel modem:
NAT > SUA Only:
Linje 1: Ip adresse er fastholdt til 0.0.0.0
Linje 2: Start port: 0, End port: 65500, IP adresse: 10.0.0.1

Jeg har herefter foretaget følgende ændringer i min Netgear router:
Basic settings:
Internet Ip Address: Get Dynamically From ISP
Port forwarding:
FTP: port range: 20-21 Server ip adress: 192.168.1.3
Jeg har diablet SPI firewall

Endeligt har jeg opsat min harddisk som følger:
Harddisken kører statisk på 192.168.1.3
Jeg har delt en mappe med password
FTP service er enabled på port 21
Jeg har oprettet en bruger med pass og read only adgang.

Det var så min opsætning :-)

Hvis jeg skal kalde min FTP fra en eksternt computer, er det så ikke korrekt at jeg skal

taste følgende:

FTP://bruger:pass@ip adresse:21 ?

Christian
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
01. maj 2007 - 19:58 #56
Hej

Dit modem er magen til mit og det er sat korrekt op kan jeg se, jeg har dog sat mine porte til kun 21/21, det virker også.

Med hensyn til din Router så ser det tigtigt ud, men jeg kender ikke Netgear's Router så der er jeg ikke sikker.

Din HDD ser også ud til og være sat ok op.

Den sti du skriver er også rigtig, men det skal være din udbyder IP folk skal bruge og ikke din HDD IP, og så uden :21

ftp://bruger:pass@udbyderIP så burde det virke.

VH
kreidler_driver
Avatar billede kenp Novice
01. maj 2007 - 21:13 #57
log ind i din netgear også se hvilken ip den har fået på wan side.. er sikker på at den ikke har 10.0.0.1 på wan side.. men den du finder under WAN på din netgear er den du skal bruge til at forwarde til i din zyxel.
Avatar billede ftp_argh Nybegynder
01. maj 2007 - 21:54 #58
Ok, jeg har netop tjekket min Netgear WAN setup og det eneste der er angivet omkring IP her er at jeg kan enable Default DMZ Server. Her kan jeg angive en IP adresse startende med 192.168.1. Skal det sidste cifer angives til 3, som min HD?

Skal jeg så herefter forwarde til den angivne IP angivet ovenfor i min Zyxel?

Christian
Avatar billede kenp Novice
01. maj 2007 - 22:00 #59
nej.

Du skal finde et sted i din netgear hvor du kan se din WAN ip.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
01. maj 2007 - 22:06 #60
Hej

Den hedder på en D-link 10.0.0.2, og det er også den adresse der skal NAT forwardes i dit ZyXEL modem.

VH
kreidler_driver
Avatar billede ftp_argh Nybegynder
01. maj 2007 - 22:17 #61
Ok, jeg har nu rodet lidt rundt i min Netgear, men kan ikke finde frem til hvor det præcist står angivet. Der hvor jeg kan vælge Static IP er 10.0.0.2 dog default indtastet, så det er det nærmeste jeg kommer på et kvalificeret bud. Jeg har derfor ændret til denne og må så teste det.

Christian
Avatar billede ftp_argh Nybegynder
02. maj 2007 - 06:58 #62
Hej,

Jeg sidder på på en ekstern computer og fryder mig over en storslået adgang til min FTP server.

Tusind tak for hjælpen!!!

Christian
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
02. maj 2007 - 08:19 #63
Hej

Perfekt, altid rart og kunne hjælpe.

VH
kreidler_driver