Avatar billede schlosser Nybegynder
16. april 2007 - 22:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

monitor software

jeg har webhotel hos surftown, men det sidste stykke tid har siden været mere nede end oppe og det er pga deres servere, men de vil intet gøre ved det for de tror ikke på hvad jeg siger.

men de siger jeg skal skaffe noget monitor software til at overvåge mit webhotels nedetid, men aner intet om det, hvordan det bruges og hvor det skaffes, det skal bare være noget ekelt jeg kan bruge så jeg kan få skovlen under surftown så de leverer den service jeg har betakt for
Avatar billede leif Seniormester
16. april 2007 - 22:51 #1
Du kan jo sagtens overvåge hvor du ikke kan tilgå det men det siger jo desværre intet om det er deres servere, forbindelser eller din udbyder som er problemet !
Avatar billede schlosser Nybegynder
16. april 2007 - 23:07 #2
men hvad kan jeg gøre? for det kan ikke passe man skal skifte hver gang noget går galt det er der ingen der har rpd til? hvad er dit forslag leif?

jeg har overveget one.com pga. prisen hvordan ligger erfaringer med dem?
Avatar billede leif Seniormester
16. april 2007 - 23:39 #3
schlosser -> Man kan aldrig garantere, men en vigtig ting er at notere prcæsise datoer og tidspunkter du har problemer.

Du vil altid finde nogen som har noget dårligt at sige om en udbyder.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. april 2007 - 00:06 #4
Jeg vil mene at prof udgaven af denne kan:
http://www.visualroute.com/

Der er 15 dages prøvetid. Den kan måle hvor på linien det går galt.

Iøvrigt ligger surftown i den billige ende. Når alt kommer til alt får man hvad man betaler for og der er en grund til at der er prisforskel.
Avatar billede schlosser Nybegynder
17. april 2007 - 10:18 #5
jeg er klar over surftown er i den billige ende men derfor  skal det stadig virke.
Avatar billede it-dk Nybegynder
17. april 2007 - 11:49 #6
Du kan evt se www.intergate.dk de har nået de kalder "server alarm". Prøv at se mere på deres siden om dette kan bruges. Du kan også prøve det gratis og skal ikke installere nået selv.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. april 2007 - 12:40 #7
Helt enig, det skal virke selvom det er billigt.
Der er bare en tendens til mere nedetid hos de billige hosts.

Har du prøvet det software jeg linkede til?
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2007 - 20:54 #8
boxer > Sådan som jeg forstår denne sætning "Den kan måle hvor på linien det går galt" Så kan tracert gøre det samme. Sikkert ikke lige så grafisk og pænt som det program du linker til :-)

Hvis du benytter tracert "din hjemmeside" så vil du kunne se "vejen" gennem router frem til sufttown.
Avatar billede schlosser Nybegynder
18. april 2007 - 21:02 #9
til it-dk det kan desværre ik bruges da det skal instaleres på serveren så skal surftown i gang og de gider intet

til boxer, jeg er gang nu med at teste

og ja det skal virke især når de skriver på deres side at de har en oppetid på 99,5%
Avatar billede boxer Nybegynder
18. april 2007 - 21:38 #10
hansen.dk -> Det er helt korrekt at tracert kan måle det samme.
Men hvordan får du den lige til at overvåge linien i en længere periode?
Det kan det program jeg linker til....
Avatar billede schlosser Nybegynder
18. april 2007 - 21:43 #11
men boxer forstår ikke hvorn jeg bruger det,m jeg har instaleret det og skrevet den url den skal overvåge også kommer de kasser frem i bunden også ved jeg ik mere om det
Avatar billede boxer Nybegynder
18. april 2007 - 21:54 #12
Du skal bare sørge for at det er en trial af advanced udgaven.
Oppe i højre hjørne klikker du på Graph. Så skulle det gerne køre,
Avatar billede it-dk Nybegynder
18. april 2007 - 22:15 #13
schlosser -> Nej der skal ikke installeres på surftowns server det system som intergate.dk tilbyder. Deres server overvåger se forskellige service på surftown servere / dit domæne. Du kan prøve at spørge intergate.dk om det ikke er korrekt.
Avatar billede schlosser Nybegynder
18. april 2007 - 22:20 #14
ok vil jeg kigge på
Avatar billede it-dk Nybegynder
18. april 2007 - 22:35 #15
Mener man kan sætte deres til at overvåge et domæne. Når overvågningsserverne ikke får svar sender den en email og/eller en sms. Du slipper for at installere software på din egen computer eller på dit webhotel.
Avatar billede schlosser Nybegynder
14. august 2007 - 23:11 #16
lukker