Avatar billede panch Nybegynder
18. april 2007 - 09:50 Der er 3 kommentarer

Fejlbesked ved remote connection: Cannot connect(Error 10061)

Hej,

Jeg har problemer med at forbinde til min MySQL server som står på placering A. Jeg kan nemt forbinde til den fra sted B (hjemme), men af en eller anden grund så får jeg ovenstående fejlbesked når jeg forbinder fra sted C (kammerat).

Fejlbeskeden 10061 ses mest hvis man har glemt at starte sin server op eller noget, men jeg kan som sagt godt connecte fra B, men når jeg så tager over til C, ja så kan jeg ikke.
Computeren på sted C er en del af et større netværk, men der plejer da ikke at være problemer med at lave udadgående connections, eller skal jeg have fat i den IT administrator?
Avatar billede panch Nybegynder
18. april 2007 - 09:52 #1
Det skal lige siges, at jeg med min bærbare godt kan forbinde hjemmefra, men tager jeg den med til sted C, så kan jeg ikke. Dermed sagt at der er ikke noget på maskinen jeg forbinder fra, som hindrer den i at connecte.
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. april 2007 - 11:30 #2
Det kan sikkert skyldes at der er lukket for den port hos C, som du bruger til at connecte med.
Avatar billede panch Nybegynder
03. december 2007 - 13:52 #3
Lukket