Avatar billede bossyboy Nybegynder
23. april 2007 - 18:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

forhindre driver i at blive loaded

hej Eksperter.

Jeg har fået af vide at jeg skal forhindre en driver i at blive kørt. Jeg aner bare ikke hvordan jeg gør det. Det drejer sig så vidt jeg har forståen om en .sys fil som jeg skal sørge for ikke bliver kørt under opstart, men hvordan gør jeg det ved jeg ikke? filen hedder pdntgei.sys og jeg kan godt se at jeg har den liggende men det er og det...

Nogen der kan guide mig?

Er der yderligere oplysninger der er nødvendige for at kunne hjælpe?

Mvh. Thomas
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. april 2007 - 21:22 #1
prøv at kig i (skriv i kør) msconfig,..?
Avatar billede bossyboy Nybegynder
24. april 2007 - 11:53 #2
det har jeg prøvet men desværre uden held...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. april 2007 - 17:47 #3
kan du ikke afinstallere driveren/software i enhedshåndtering..?
Kører noget regclean program.

Men hvorfor dette problem..?
Avatar billede bossyboy Nybegynder
24. april 2007 - 23:29 #4
den er ikke i enhedshåndteringen.
problemet er at jeg har installeret et program som også installere en driver (til brug ved noget simulering). Jeg bruger imidlertid ikke denne funktionalitet i programmet og vil meget gerne have disablet driveren da den forhindre at jeg kan bruge dvale og standby funktionerne på min puter.
Avatar billede bossyboy Nybegynder
24. april 2007 - 23:30 #5
jeg kan i øvrigt afinstallere programmet hvorefter jeg igen kan dvale eller standby min puter. Bruger dog programmet så dette er bestemt ikke nogen løsning.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. april 2007 - 08:49 #6
kan du ikke bare slette filen, el. disable funktionen i programmet..?
Avatar billede bossyboy Nybegynder
25. april 2007 - 09:00 #7
jeg kan desværre ikke slå driveren fra i programmet. Og med hensyn til at fjerne filen så har jeg ikke turde gøre det fordi jeg i min søgen på nettet er stødt på flere advarsler om ikke bare at fjerne sådanne filer da det kan forhindre almindelig opstart.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. april 2007 - 10:09 #8
du kan jo prøve at bare lægge filen på skrivebordet.., hvis det ikke virker, smide den tilbage igen..?
Avatar billede bossyboy Nybegynder
06. maj 2007 - 13:48 #9
Jeg har nu alligevel forsøgt at omdøbe filen og det lader til at det ikke har gjort hverken programmet eller puteren ustabil. Hvis du lige smider et svar får du point.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. maj 2007 - 13:53 #10
ok..