Avatar billede para7 Nybegynder
25. april 2007 - 17:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelser og Includefiler i undermapper på IIS7 kører ikke

Jeg har fået ny pc og tog chancen med Vista Premium med IIS7.
Localhost kører og jeg kan arbejde med ASP, men der er to problemer. Har du nogen ideeer til løsning af bare den ene, er det alle pointene værd og jeg kan komme videre.

1. Fejlmeddelelser vises ikke. Hvordan slår jeg det til?

2. Includefiler i undermapper kan tilsyneladende ikke køres. er det nogen sikkerhedsinstillinger?
Avatar billede para7 Nybegynder
25. april 2007 - 17:13 #1
Alstså 1. Fejlmeddelelser vises ikke, dvs. der står bare noget publikumsvenligt som:
An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator. Der skal jo så de gode gamle fejlmeddelelser som incude not found on line xx.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
25. april 2007 - 20:22 #2
Ang includes:

Brug:
<!--#include virtual="/includes/page.asp"-->

i stedet for
<!--#include file="/includes/page.asp"-->
Avatar billede para7 Nybegynder
26. april 2007 - 17:03 #3
Tak, men det duede altså ikke:
Jeg er og kører en default.asp i en undermappe som hedder 7dWebSys og peger ned et trin mod roden på forside.htm. Prøvede
<!--#include file="/Forside.htm" -->
og
<!--#include file="../Forside.htm" -->

Hvis jeg bare kunne få vist fejlmeddellsen, så ville den måske give et hint. Øv..
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. maj 2007 - 10:44 #4
Har du prøvet

<!--#include virtual="/Forside.htm" -->
Avatar billede para7 Nybegynder
02. maj 2007 - 15:43 #5
Nej det går ikke, her er hvd jeg har i min testfil default.asp i en undermappe:

<HTML>
<HEAD>
</HEAD>
<body>
<!--#include virtual="/Forside.htm" -->
</body>
</html>
Avatar billede para7 Nybegynder
27. maj 2007 - 09:27 #6
Jeg har nu fået vist fejlmeddelelser:

Active Server Pages fejl 'ASP 0131'

Ugyldig overordnet sti

/favrskov-nettv.dk/Videoclip/Kultur/Vikingeborg i Haldum - Dag 1 - 08-05-2007 - AVCgruppen.wmv.asp, linje 1

Inkluderingsfilen '../../Assets/conn_inc.asp' må ikke indeholde '..' til angivelse af en overordnet mappe.
Avatar billede kev. Nybegynder
14. september 2007 - 13:45 #7
Hej para7 (og andre),

Jeg har bøvlet en del med selv samme problem, men nu har jeg fundet løsningen. Smider den her i tilfælde af, at andre også får brug for den:

1. Åbn Internet Information Services (IIS) Manager i Vista.
2. Åbn mappen Websteder i venstre side.
3. Klik på Default Web site (eller tilsvarende).
4. I indholdsvinduet "Default Web Site Start" dobbelklikker du på ikonet "ASP".
5. Under "Funktionsområde" finder du "Aktiver overordnede stier" og vælger "True".
6. Klik på "Anvend" under "Handlinger" ude til højre.

Du skulle nu kunne anvende "../" til angivelse af filplaceringer...

// Kev.
Avatar billede para7 Nybegynder
27. februar 2008 - 08:32 #8
Netop, tak kev. God vejledning. Jeg fandt også den løsning nogle måneder efter. Jeg har bare overset dit svar.
Avatar billede para7 Nybegynder
27. februar 2008 - 08:33 #9
PS: Nogle webhosts som one.com tillader ikke recursive paths. Det skal man lige være opmærksom på.