Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. april 2007 - 09:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lange ord bryder design

Er der nogen måde hvorpå man kan sætte en fast bredde på en tabel eller en td, så meget lange ord ikke, får den til at udvidde sig og ødelægge et design?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. april 2007 - 09:22 #1
<table style="width:200px"> f.eks vil jeg mene :)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. april 2007 - 09:37 #2
Mnaaa... hvis man putter en lang tekststreng uden ophold i, så bryder det alligevel

fx

detteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtorddetteeretlangtord
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. april 2007 - 09:38 #3
hmm, gad vide hvad Eksperten selv gør...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. april 2007 - 09:45 #4
De sætter en div med en fast bredde, som så skærer teksten af til højre.
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. april 2007 - 09:51 #5
tabel eller en td : Nej
Prøv med en div i en td:
<div style="width:50px;overflow:hidden;">aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa</div>
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. april 2007 - 09:53 #6
Og lidt forbedret til IE kan du prøve:
<div style="word-wrap:break-word;width:50px;overflow:hidden;">aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa</div>
Avatar billede nil.dk Nybegynder
26. april 2007 - 11:09 #7
That did it. Tak.
Avatar billede mclemens Nybegynder
26. april 2007 - 11:31 #8
Velbekomme, og tak for point :o)
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2007 - 14:07 #9
<ole>

Hvis en bruger skriver et så langt ord, er vekommende med 99% sikkerhed ude på at lave 'møj i bleen' for indehaveren af sitet. Er et ord over f.eks. 30 tegn, kan du med god samvittighed forkaste indlægget før DB-indsættelse  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2007 - 14:09 #10
- for at gemme halvdelen eller mere af ordet ved at gemme text-overflow, giver jo heller ikke mening. Hvorfor overhovedet have et ord på siden, som ikke umiddelbart kan læses?  =)