Avatar billede ove.c Nybegynder
28. april 2007 - 09:31 Der er 2 kommentarer

Udskrivning af PDF filer format A6 på A4 papir

Jeg har lige købt et nyt Digitalt Canon Kamera - den avancerede brugervejledning ligger på en CD i PDF format A6 105 x 148 mm - jeg kan selvfølgelig udskrive de 146 sider - (1 side på hver)

Mit spørgsmål er, kan jeg udskrive f. eks 4 af disse A6 sider på en A4 side?

Jeg har prøvet i printerindstillingerne at udskrive 4 PDF sider - A6 ud på 1 A4 side men det resulterer blot i 1 A4 side med 4 "frimærkesider" store A6 sider (ulæselige)

Min printer er en HP 6P laserjet
Avatar billede fluse Nybegynder
29. april 2007 - 02:32 #1
Du kunne også vælge at få dem trykt... Det er faktisk ikke så dyrt som man skulle tro.

75 sider i duplex (altså 150sider). kan man få som løsark for 228kr inc. moms og porto. Og hvis man spørger pænt kan man nok godt få smidt en spiralryk i også for et par håndøre extra. så får man jo altså en manual der er noget mere overskuelig en 4 sider på samme side.

prisen er taget fra:
http://www.printeriet.dk/Losblade/LosbladeA6.html

Fluse
Avatar billede ove.c Nybegynder
13. maj 2007 - 21:28 #2
Det blev lidt af dit svar jeg brugte - det jeg gjorde var at jeg opdaterede minprinterdriver - dette gjorde mig i stand til at udskrive 2 sider på en A4 side - jeg fik så et et af disse tryk/indbindings butikker - der fik jeg sat en spiralryk på og så skåret de lidt store marginer til -  alt ialt en helt god løsning - vi slutter sagen - send mig venligst et svar