Avatar billede sparks Praktikant
29. april 2007 - 13:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytbar USB disk kan ikke åbnes

"Indsæt en disk i drev (F)".
Det er den besked jeg får, når jeg sætter min lille usb
harddisk ind i computeren.
Har afprøvet den på anden PC, hvor den åbnede fint op til gemte data.
Hvad kan jeg gøre?
Jeg er ikke nogen EDB-ekspert.
Hilsen
Sparks
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. april 2007 - 00:17 #1
du skal højreklikke på "denne computer", vælge "Administrer", herefter "Diskhåndtering"
Her finder du din USB-øgle, højreklikker på den viste disk, vælger " Skift drevbogste og sti...", vælger en ikke anvendt drevbetegnelse.
Herefter vil du kunne se din USB-nøgle igen.
Årsagen er den, at på den ene maskine hedder din nøgle feks. "E", på din anden maskine er drev "E" optaget, derfor skal nøglen have en ny drevbetegnelse.

Hilsen
Preben
Avatar billede sparks Praktikant
30. april 2007 - 01:20 #2
Jeg har omdøbt drevet først til I og derefter til J. Men den bliver ved med at sige "Indsæt en disk i drev (J)".
Jeg har afprøvet alle mine USB stik i kabinettet, men det er det samme.

Hilsen
Sparks
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. maj 2007 - 00:17 #3
Først, er det gjort på den maskine, der ikke kan læse usb-nøglen? Kan maskinen læse andre usb-nøgler?

Hvis js, så sæt nøglen tilbage i den maskine, der kan læse den. Flyt alle dine filer over i et bibliotek på HD.
Dernæst formater du nøglen til det samme format (FAT32-FAT64-NTFS, som den maskine har, som ikke kan læse nøglen.
Prøv herefter, om ikke maskinen nu kan læse din nøgle.

Hilsen
Preben
Avatar billede sparks Praktikant
01. maj 2007 - 09:47 #4
Jeg omdøbte i den maskine der ikke vil åbne usb-nøglen.
Jeg har desværre kun samme nøgle.
Jeg har nu formateret nøglen. Den er i hvert fald tom, selvom maskinen kom frem og sagde, at den ikke kun formateres.
En lille bemærkning:
For et stykke tid siden blev mine HD i maskinen formateret, og Windows XP indlæst påny. Ved den lejlighed valgte jeg kun at have 3 drev i mine HD.
Jeg har også haft et højhastigheds USB stik installeret, men har måttet fjerne det, da det blokerede for indlæsning af Windows påny.
Maskinen vil desværre stadigvæk ikke åbne USB-nøglen.

Hilsen
Sparks
Avatar billede sparks Praktikant
24. august 2010 - 14:57 #5
Ingen problemer mere, har købt en ny computer :-)