Avatar billede mentaliteten Nybegynder
02. maj 2007 - 21:50 Der er 14 kommentarer

Min computer lukker ned

Når jeg forsøger at tænde min computer, vil den ikke og lukker ned inden jeg overhovedet når at komme ind i windows.

Opstarten ser meget normal ud indtil tidspunktet kommer, hvor den der blå baggrund med windows burde dukke op. Der kommer blot en advarsel op på sort baggrund, hvor der står:
"Programfejl - lsass.exe", og så lukker den ned...

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
02. maj 2007 - 21:54 #1
og så tæller den ned fra 60 sek ?
Avatar billede mentaliteten Nybegynder
02. maj 2007 - 23:37 #2
Nej, så går den bare rent i sort. Som om du rev strømstikket eller batteriet ud...
Avatar billede grohnheit Nybegynder
03. maj 2007 - 01:11 #3
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/lsass/
http://www.softwarepatch.com/tips/isass.html
Virus and spyware writers are getting more cunning. They are now disguising their viruses to look or sound like Windows system files. Quick quiz: out of the following, which of the files is the spyware (browser hijack), virus (Trojan) and the crucial system file?
Isass.exe
lsass.exe
Win32.exe
Hey, wait a minute, the first two files are the same! Well, they are not. The first starts with the letter capital i (I) and second starts with the letter lowercase l (L). The one starting with i (isass.exe) is a virus/Trojan but Windows users may easily mistake it for the very important security process, lsass.exe (starts with a lowercase L, as in lucky). And yes Win32.exe is a browser hijack program that will keep taking charge of your browser home page.
http://www.neuber.com/taskmanager/process/lsass.exe.html3
The lsass.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, lsass.exe is a virus, spyware, trojan or worm!

Kan du starte op i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede huset Praktikant
03. maj 2007 - 09:03 #4
prøv den rette kategori!
Avatar billede mentaliteten Nybegynder
03. maj 2007 - 14:15 #5
Til "grohnheit": Ok, forsøger at starte op i fejlsikret og melder tilbage til dig...

Til "huset" - svært at finde den rette kategori, når man ikke ved hvad problemet reelt er! Brug nogle flere kræfter på at hjælpe folk med deres problemer, ligesom "grohnheit" fremfor det andet der...
Avatar billede huset Praktikant
03. maj 2007 - 18:44 #6
Dit problem kan jo umuligt have noget med "ekspetten generelt" at gøre!
Avatar billede screem_brille Novice
03. maj 2007 - 19:07 #7
så var det da unægteligt være smartere at hjælpe spørger ved at sige hvilken gruppe der ville være den rigtige.

Til spørger der vil være flere der ser dit spørgsmål, og derved større chance for hjælp, hvis du spørg i XP gruppen.
Avatar billede mentaliteten Nybegynder
03. maj 2007 - 23:13 #8
"Sreem brille" - Lige præcis. Hjælp fremfor bagkloghed... Ok, tak... Lignende spørgsmål vil for fremtiden være at finde under XP gruppen... ;)

Og nu tilbage til mit problem - løsninger ønskes fortsat...
Avatar billede screem_brille Novice
03. maj 2007 - 23:26 #9
jamen jeg synes du selv skal lukke det her spørgsmål og så oprette det igen i XP gruppen, for selvom du nu ved hvorfor der ikke har været så mange kommentarer i det her spørgsmål, så gør det jo ikke at andre faktisk ser dit spørgsmål ;) (men det vil de jo gøre i den anden gruppe ;) )
Avatar billede huset Praktikant
04. maj 2007 - 08:31 #10
Nu må I da holde lidt!

Når man opretter sig på eksperten medfølger der en faq man læser gennem. At man så opretter en tråd et totalt forkert sted, kan da på ingenmåde gøre mig til en brokrøv!

At en erfaren bruger ikke fra starten pointere dette gør sg* ikke sagen bedre.
SB - har du et et lille ordsprog der siger man ikke skal skyde budbringeren. Skal jeg vende den til "man skal ikke kaste med sten når man bor i et glashus"

Havde du/opretter sat dig mere ind i hvordan tingene hænger sammen på Ekperten, så havde tråden ikke endte i denne kategori.
Avatar billede huset Praktikant
05. maj 2007 - 12:36 #11
ROFL!
Skal jeg anmeldelse fordi jeg håndhæver reglerne på E ?????

Ved oprettelse af tråden står der et MEGA klart gult skilt der forklare man KUNskal oprette emner der vedrøre Eksperten generelt i denne kategori.

Dette påpeger jeg og får en anmeldelse! Grow up
Avatar billede snowball Novice
05. maj 2007 - 15:25 #12
huset: Du påpeger han har lavet en fejl, hvilket er fint nok, men det kunne nu godt være sagt lidt pænere og også guide brugeren til hvor han så skulle oprette sit spørgsmål. Ellers er det jo svært at lære af sine fejl hvis man ikke bliver hjulpet lidt på vej :)
Avatar billede huset Praktikant
06. maj 2007 - 16:57 #13
Fair nok, men når man straks nakkes for kommentaren, så er det tuff ;)
Avatar billede fjollefisk Nybegynder
12. maj 2007 - 00:40 #14
problemt er at din computer ikke er opdatert...
men det er jo svært og opdatere når du kun har 60 sek til det...

men prøv det her

start->kør... her skriver du "shutdown -a"

nu skulle din computer ikke lukke ned mere.. og du kan opdatere i fred og ro:-)