Avatar billede 1739 Nybegynder
14. maj 2007 - 11:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista Mail - import af lagringsmappe fra Outlook Express 6

I min Outlook Express 6 lagringsmappe har jeg modtagne og sendte mails tilbage fra 2001. Rigtig mange. Da jeg er meget på farten, ligger lagringsmappen på en transportabel harddisk.

Jeg prøver nu at få Windows Vista Mail til at benytte lagringsmappen fra OE6 på den transportable HD.

Jeg har forsøgt to fremgangsmåder, først ved i Mails Indstillinger at vælge Avanceret, derefter Vedligeholdelse og så ændret placering af lagringsmappen. Her forsøger jeg at lade placeringen være OE6 lagringsmappen på HDen, men her får jeg svaret: "Den valgte mappe er ikke tom" men det skulle den jo helst heller ikke være. Jeg vil jo bruge de gamle meddelelser.

Derefter har jeg prøvet at bruge importfunktionen i Mails filmenu til at importere meddelelser i OE6 format, men når jeg her forsøger at pege på lagringsmappen på HDen, får jeg meddelelsen: "Der er ingen meddelser i denne mappe (men den er fuld af OE6 meddelelser) eller et andet program har de pågældende filer åbne (det er ikke tilfældet)"

Er der nogen, som kan hjælpe, eller kan import simpelthen ikke finde sted?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. maj 2007 - 13:01 #1
http://www.google.dk/search?hl=da&q=windows+mail+outlook+express&meta=lr%3Dlang_da

Prøv det 9. link på denne side. Er det sådan du gør?
Avatar billede 1739 Nybegynder
14. maj 2007 - 13:42 #2
Den greb jeg ikke rigtigt. 9. link handler såvidt jeg kan se om aktivering/deaktivering af Cybercity Hacker/Smacker
Avatar billede 1739 Nybegynder
15. maj 2007 - 11:01 #4
Kære vejmand,
tak for hjælpen. Ved hjælp og linket og pdf-filen fra Libris og Jes Nyhus lykkedes det, så nu skal du have points, men jeg ved ikke hvordan man tildeler disse. Jeg kommer kun på eksperten.dk med meget lange mellemrum,
Avatar billede vejmand Juniormester
15. maj 2007 - 12:51 #5
Velbekomme, du kan først give point nu, hvor jeg har lagt et svar.
Markér mit navn i boksen nederst til venstre, og klik på "Accepter".
Så er spørgsmålet rigtig lukket.  :-)