Avatar billede rasta123 Nybegynder
14. maj 2007 - 15:54 Der er 4 kommentarer

Slet ukendte tegn i streng

Hej Alle

Har lidt af et problem.. Har igennem excel og microsoft query lavet en database forespørgsel.

Dvs at jeg har en masse celler der indeholder noget data. Dataene i dette tilfælde er alle tekststrenge.

Et eksempel kunne være:

<ul><li> Tekst tekst tekst<br><br><li>Tekst tekst tekstTekst tekst tekstTekst tekst tekst<br><br><li>Tekst tekst tekst<br><br><li>

Jeg har så lavet en lille makro, der går alle cellerne igennem og fjerne alle koder, som starter med < og slutter med >.

Men i nogle af cellerne indeholder teksten nogle firkantede symboler (Højst sandsynlig pga. noget punktopstilling).

Eksempel:
<ul><li>&#149; &#149; Tekst tekst tekst. <br><br><li>&#149; &#149;    Tekst tekst tekst <br><br><li>&#149;.

Hvordan får jeg min makro til at slette disse firkanter. Den skal nemlig først kunne detektere dem, før de kan slettes, da de kun er der i nogle tilfælde..

Har en formodning om , at de måske står for noget indrykning. Er der nogen ide om, hvordan man fjerner dem?

På forhånd tak..
Avatar billede rasta123 Nybegynder
14. maj 2007 - 15:55 #1
He.. Mine firkanter, som jeg kopierede fra teksten, lod sig ikke submitte i teksten her. Dvs, at &#149; egentlig står for en firkant..
Avatar billede kabbak Professor
14. maj 2007 - 17:00 #2
Prøv med
strTekst = Replace(strTekst, Chr(149), "")
Avatar billede rasta123 Nybegynder
16. maj 2007 - 16:46 #3
nej desværre.. Firkanterne står det stadig væk..
Avatar billede excelent Ekspert
16. maj 2007 - 21:13 #4
Prøv indsæt denne i en tom kolonne og kopier 256 rækker ned

="TEGN("&RÆKKE(1:1)&") = "&TEGN(RÆKKE(1:1))

check listen for den firkant du har problemer med