Avatar billede k.andersen Nybegynder
14. maj 2007 - 20:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

trådløst igennem fullrate

Hej eksperter,

Jeg har lige fået fullrate og kæmper nu i øjeblikket med at få min trådløse router til at arbejde sammen med modemet fra fullrate. Modemet er Zyxel Prestige 2000 series og min trådløse router er Asus WL-500g Deluxe!

Når jeg kører med kabel fra modemet direkte i min bærbare, så fungerer nettet fint, men når jeg så sætter stikket til min trådløse router, så vil den ikke gå på! Jeg håber derfor at der er en af jer der kan fortælle mig hvad jeg gør galt eller mangler at indstille???

Da jeg tidligere havde Stofanet var der ingen problemer, der satte jeg bare netstikket direkte i routeren og så kørte det bare!

Håber der er en der kan komme med et kvalificeret bud, da det efterhånden er ved at drive mig til vanvid!

mvh.
K.andersen
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 20:32 #1
Sikker på at dine 2 routere ikke køre inden for samme ip-adresse område..
Avatar billede fab Nybegynder
14. maj 2007 - 20:33 #2
Hej K. Andersen,

Dette er ikke et svar, men blot en kommentar, da jeg har fuldstændig samme problem, blot med en anden trådløs router.

Problemet er, at du skal slå DHCP serveren fra i din trådløse router. Så langt så godt. Men der er åbenbart også en del andre ting der skal sætte anderledes op i din trådløse router - og dem har jeg ikke forstand på. Jeg har Googlet lidt på det, og fortsat ikke fundet et svar. Jeg glæder mig derfor til at en venlig sjæl vil afklare det for os :)

Fab
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 20:39 #3
fab og andre i har 2 muligheder.

1: ændre ip-adresse området som jeres bagerste router køre med (den i selv har sat op)

2: som fab har skrevet deaktiver dhcp i router, sikre at dens ip-adresse ligger inden for samme område som den anden router (bare ikke præcist samme ip) sæt kryptering mv. som altid, også forbind routere med den fra zyxel bare via en LAN port i stedet for WAN port.
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 20:41 #4
Avatar billede k.andersen Nybegynder
14. maj 2007 - 20:42 #5
kenp-> Ingen idé - hvordan finder jeg ud af det og hvordan løser jeg det evt.?

fab-> mens jeg ventede på svar herinde fandt jeg denne: http://www.eksperten.dk/spm/636154 som også er noget hen af det du siger - vi krydser fingre for at der snart er en der har et svar :-)
Avatar billede k.andersen Nybegynder
14. maj 2007 - 20:48 #6
er det rigtigt forstået at min trådløse router skal sættes op som acces point?????
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 20:49 #7
ja det er mulighed 2. men gør jo ingen forskel for dig om den står som router eller AP...
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 20:50 #8
(bemærk i den tråd du selv linker til er det også mig som er der :))
Avatar billede k.andersen Nybegynder
14. maj 2007 - 20:50 #9
nej, det er jeg klar over - det var mere for hvad jeg skulle kigge efter i manualen :-)
Avatar billede fab Nybegynder
14. maj 2007 - 20:51 #10
Hejsan Kenp,

Endnu en kommentar herfra, så andre wireless newbies som jeg selv kan følge med :)

Hvis du vælger løsning 2, så skal du
1. slå DHCP server fra i din trådløse router via kontrolpanelet. På Linksys WRT54G finder du dette under den første side når du logger ind på den wireless routers kontrol panel. Du sætter DHCP server til Disabled.
2. Du sætter den trådløse routers egen faste ip til noget andet end den zyxel router du fik fra Fullrate, f.eks. kan du sætte den til 192.168.1.2.
3. Du forbinder din trådløse router til din zyxel router ved at lade det gule kabel sidde som iflg. instruktionerne i zyxel routeren men sætter det i en af de "almindelige" porte (LAN) i din Wireless router.

Det virkede hos mig uden at genstarte nogen af delene.

Tak kenp, håber du får points for dette :)

Fab
Avatar billede fab Nybegynder
14. maj 2007 - 20:54 #11
Endnu en kommentar - alle de andre informationer står som default i min wireless router - jeg har altså ikke ændret på nogle af tingene i forhold til standard opsætningen. Jeg troede måske man skulle ændre nogle af de andre modes på den wireless, men det var altså ikke nødvendigt. Zyxel routeren har jeg slet ikke pillet ved.

Noget der forvirrede mig var at det var i den wireless at man skulle forbinde via en LAN port - jeg troede det var i zyxel routeren. Jeg kan jo godt se logikken nu :)

Fab
Avatar billede k.andersen Nybegynder
14. maj 2007 - 20:58 #12
nu funker det sgu også her :-D Fedt - smider du lige et svar kenp, så skal du få dine point :-)

tak for hjælpen!
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2007 - 21:07 #13
Det er ikke svært når man ser logikken i det.

Det eneste i skal huske er at sætte sikkerhed på jeres trådløse netværk, samt evt skifte navnet på SSID til noget så i kan genkende det er jeres. (der kan jo være mange som hedder default.)