Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
15. maj 2007 - 20:21 Der er 11 kommentarer

Vedr domæner med andre bogstaver

Hej.

Jeg har en server og exchange 2003 kørende.. EN kammerat har købt domæne med åøæ i. (dog kun "æ")

Jeg har sat det op som de andre "alm" domæner jeg har hos dandomain. Men jeg syntes ikke det virker. Er der noget specielt man skal gøre ved disse domæner ? Og hvad med e.mail ???

PFT

Bjørn

ps. hvordan lukker man en tråd og giver point ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2007 - 20:47 #1
http://mct.verisign-grs.com/index.shtml  hvis domænet hedder gær.dk skal du hoste: xn--gr-1ia.dk
http://expfaq.dk/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2007 - 20:49 #2
Og email: Det vil ikke virke med etellerandet@gær.dk - der er stort set ingen klienter, der kan klare det. Men du kan bruge etellerandet@xn--gr-1ia.dk
Domæner med "sjove" bogstaver har bestemt sine begrænsninger ;(
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
15. maj 2007 - 20:59 #3
Hej Erik..

Jeg er ikek helt med. Kan du kontaktes evt så du kan få det fulde domæne ?? Eller er det sikkert nok at oplyse det her ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2007 - 21:09 #4
Du ka' selv ;)  Indtast gær.dk - tryk på knappen - se hvor xn--gr-1ia.dk dukker up. Tast så det rigtige domæne ind.
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
15. maj 2007 - 21:19 #5
Ja..
Det har jeg er.. Hvad skal jeg så med det siger du ??  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2007 - 21:21 #6
Du skal hoste det der svarer til xn--gr-1ia.dk på din server
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
15. maj 2007 - 21:32 #7
hmm. Det er også det der står hos dandomain. Men hvor på min server skal jeg sætte det op for at det virker siger du?  Jeg har bare oprettet under IIS et nyt web site som jeg har oprettet de andre  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2007 - 21:37 #8
Ja, og der skal du bruge navnet xn--gr-1ia.dk (eller det der svarer det aktuelle domænenavn)
Avatar billede janpo Nybegynder
15. maj 2007 - 21:48 #9
Med hensyn til e-mail ( har selv lillebæltdata.dk ) så skulle der være en løsning for os i rfc 1522, men har ikke haft tid til at nærlæse.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2007 - 21:58 #10
Det er nok ikke lige den RFC, der skal redde os ;)  Emailadresser med æøå dur ganske enkelt ikke, og det vil vare længe før klienter, både webbaserede og almindelige programmer, kan bruge den i mail-adresser. Der skal nok findes en enkelt klient eller 2, der kan, men det hjælper som en fisk i Atlanterhavet.
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
15. maj 2007 - 23:03 #11
ok.
Dvs at få mail delen til at køre med et domæne med æøå kan ikke lade sig gøre ?? Kun web delen ?

Det er rigtig øv.. men ja..