Avatar billede tip Praktikant
16. maj 2007 - 11:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

rullemenu i Excel 2007

Er der nogen der ved hvordan jeg laver en rullemenu i Excel 2007?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
16. maj 2007 - 11:12 #1
Hvis du mener en rullemenu i dit ark, hvor du f.eks. kan vælge mellem forskellige data, er der ikke nogen forskel på 2007 og tidligere versioner.

Hvis du derimod vil have en rullemenu i en form for værktøjslinje, er det en helt anden sag.
Avatar billede tip Praktikant
16. maj 2007 - 13:39 #2
Bare en rullemenu hvor jeg har et felt og når jeg holder hånden over feltet skal jeg have mulighed for at vælge mellem nogle tekster
Avatar billede word-hajen Nybegynder
16. maj 2007 - 14:00 #3
Skriv alle dine tekster i en kolonne for sig selv. Markér kolonnen. Navngiv den (skriv i det felt, hvor der normalt står A1, B4 osv.) - kald den f.eks. Tekster.

Placér din markør i cellen, hvor du vil have rullelisten. Klik på fanen Data - vælg Datavalidering. Vælg Liste. I kilde skriver du:

=Tekster

Klik OK.
Avatar billede tip Praktikant
16. maj 2007 - 14:06 #4
Jeg kan ikke finde ud af at navnegive kolonnen..

I datavalidering er der intet der hedder liste. Har du det i Excel 2007?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
16. maj 2007 - 20:36 #5
I linjen, hvor du kan skrive dine formler - kig lige en tand til venstre. Der er en "boks", hvor der står A1, hvis du står i celle A1. Dette er også navngivningsboksen; derfor:

1. Markér din kolonne.
2. Klik i navngivningsboksen og skriv navnet.

Du har formentlig klikket på den lille pil under Datavaliderings-ikonet, ikk'? Klik på selve ikonet, så kommer du direkte ind i datavalideringen (hvis du klikker på pilen, skal du i øvrigt bare vælge datavalidering igen i den lille menu). Nu fremkommer en dialogboks, hvor du i Tillad vælger liste osv.
Avatar billede tip Praktikant
23. maj 2007 - 14:28 #6
det virker takker
Avatar billede tip Praktikant
23. maj 2007 - 14:28 #7
kast et svar
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. maj 2007 - 18:57 #8
Velbekomme.