Avatar billede mullexp Nybegynder
16. maj 2007 - 15:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Push et script ind på en server via et netværk.

Hej

Jeg har fået et script som oprette bruger fra et .csv fil.

Det jeg vil høre om det kan lade sig gøre at lave et script som der kan Push via et local netvære.

Grunde til dette er at jeg skal oprette 15 bruger på 30 server som ikke har noget ad. og hvis det er muligt at få gjoer det på en gang så vil der være bedste.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2007 - 16:43 #1
Det er vel dette script du henviser til: http://www.eksperten.dk/spm/774280

Udskift denne linie:
strComputername = WshNetwork.ComputerName
Med:
strComputername = "ServerNavn"

Kør scriptet en gang for hver af dine servere, husk at ændre "ServerNavn" før hver kørsel.
Kik i filen Fejl.txt efter hver kørsel.

:-)
Avatar billede mullexp Nybegynder
17. maj 2007 - 17:27 #2
hmm Hvis så med den sikkerhed som er på serveren.

Skal man ikke logge ind på server på en måde?????
Avatar billede strych9 Praktikant
18. maj 2007 - 19:23 #3
Se linjen Const Password = 1

Går ud fra at alle servere skal have samme admin password, samt en bruger som hedder "administrator" med administrative rettigheder.
Avatar billede mullexp Nybegynder
18. maj 2007 - 20:38 #4
Det jeg menere er at jeg selv har admin rigtighed på serveren. Men hvis jeg laver eks. laver strComputername = "20.30.40.1" i script fra min arbejdet computer. Skal jeg så ikke definere en form for adgang til server for at bekraft at jeg har  rigtighed til lige den server???
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2007 - 01:17 #5
Du kan ikke bruge IP i linien:
strComputername = "ServerNavn"
det skal være Serverens NETBIOS navn.

Hvis du er logget på din arbejdsstation, som Administrator og dit password er det samme som Administrator Password'et på serverne, så skulle der ikke være problemer.

:-)
Avatar billede mullexp Nybegynder
19. maj 2007 - 20:08 #6
ok tror den er ved at være der nu. Tak et svar tak :)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2007 - 01:33 #7
:-)
Avatar billede mullexp Nybegynder
20. maj 2007 - 10:45 #8
ok