Avatar billede hejms Nybegynder
18. maj 2007 - 02:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at brænde bestemte videoer med Nero Vision.

Hey jeg har det problem at jeg med nogle bestemte video-filer, bare ikke kan få dem over på DVD... Jeg har nogle sæsoner af en tegnefilm på DVD, og de første 20 afsnit kunne jeg sagtens få over på dvd med Nero Vision, men de næste 10 fungerede bare ikke..

Der står bare fejlmeddelsen " Kan ikke forberede data til brænding: Forberedelse mislykkedes: Omkodning af videoer mislykkedes."

Jeg har prøvet at bruge Nero Recode til at lave filmene om, men det gør ingenting..

Og alle filerne er i .Avi format...

Nogle der ved hvad der kan være galt? :)

Troede måske først det var programmet der var gået i stykker, men prøvede igen med de afsnit som havde virket før (dog som image på computeren), og det virkede fint...
Avatar billede r2k Nybegynder
18. maj 2007 - 21:53 #1
Hvis jeg har forstået det rigtigt er det .avi filer du skal have lavet om til dvd??

Hvis det er tilfældet vil, jeg anbefale dig at bruge Convertx-to-dvd

http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Avatar billede hejms Nybegynder
19. maj 2007 - 17:25 #2
Hm.. Det program du anbefalede ændrer jo bare filerne og sætter dem over på DVD.... Jeg vil stadig gerne kunne bruge et program som f.eks Nero Vision/Windows DVD Maker til at lave menuer osv., så det skal være et program der kun laver filerne om. :)
Avatar billede mula Nybegynder
20. maj 2007 - 12:29 #3
hvis du har den fulde version af nero 6 kan du bruge neovision, ( meget simpel)
hvis du har en oem version af 6 vil du mangle et mpg modul.
hvis du har nero 7 mener at det samme gøre sig gældende for nero7 ( nero essentials)
ellers er alternativet at bruge et "rigtigt" dvd author program jeg har selv investeret i dvd lab pro dansk manual http://dreambox.ingmar.dk/Prohelp/index.htm
derudover skal du have et program som konvertere dine "avi" film til mpeg2 720*576  et gratis program kunne være super fra erightsoft http://www.erightsoft.com/SUPER.html men der findes sikker mange andre.
jeg mit forslag vil nok være at få en fuld nero.
bruge neovision til at konvertere og så få dig et rigtigt dvd author program.
mvh
mula
Avatar billede hejms Nybegynder
23. september 2013 - 15:33 #4
*