Avatar billede lassejuul Nybegynder
21. maj 2007 - 14:56 Der er 6 kommentarer

logitech MX5000

Jeg har et logitech mx5000 tastetur, kan det passe at jeg skal tilslutte det til min bluetooth enhed hver gang jeg starter min computer?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
21. maj 2007 - 20:05 #1
Nej det kan det ikke. Hvor har du din bluetooth-modtager siddende? Hvis du har den siddende i et stik bag på computeren, bør du prøve at sætte den på et forlængerkabel og lægge modtageren på bordet ca. 20 cm fra tastaturet i visuelt sigt. Det har jeg og det virker.
Avatar billede lassejuul Nybegynder
22. maj 2007 - 14:04 #2
Jeg tror ikke det hjælper at flytte modtageren, for jeg kan nemt tilkoble når jeg har logget på
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
27. maj 2007 - 21:38 #3
Det skal være sådan, at kort tid efter at windows er startet op og bluetooth er startet, så skal forbindelsen til tastaturet etableres automatisk. Hvis ikke den gør det vil jeg påstå, at modtageren har for vanskeligt ved at skabe den forbindelse, og det kan være at den sidder i et "miljø" hvor der er for meget elektronisk støj, f.eks. bag på en computer. Det var det problem jeg havde. Derfor satte jeg modtageren på et forlængerkabel og lagde den på bordet, og det hjalp. Nu starter tastaturet op automatisk hver gang jeg tænder for computeren (ok, der kan være en sjælden gang hvor bluetooth svigter, men så er det bare at gå ind og sætte det op igen, ingen problem).

Bedøm selv. Det er i hvertfald den metode jeg vil anbefale til alle.
Avatar billede lassejuul Nybegynder
29. maj 2007 - 08:59 #4
Der kan sagtens etableres forbindelse til tasteturet, hvis jeg ikke bruger setpoint. Det går kun galt når setpoint starter automatisk
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
31. maj 2007 - 21:44 #5
Ja, det lyder godt nok mystisk, men jeg har på fornemmelsen at du bruger det uden rigtigt at have fået det ordentligt installeret.
Jeg vil igen anbefale dig at sætte modtageren på et forlængerkabel, som jeg har skrevet om tidligere, og så afinstallerer du både setpoint og bluetooth, genstarter maskinen og installerer det om igen samtidig med at du følger installationsvejledningen til punkt og prikke, det er meget vigtigt at den bliver fulgt, ellers virker det ikke.
Det er setpoint der styrer mus og tastatur, så det program er nødvendigt for at du kan få fuldt udbytte af funktionerne i dem. bluetooth bruges kun til at skabe forbindelsen til computeren.
Til sidst vil jeg anbefale dig, når du har fået det installeret, at bruge hjælpefunktionen. Den kan fortælle dig en del om hvordan det virker.
Prøv det. Det er ikke sikkert det lykkes første gang, men så prøver du forfra igen til det lykkes. Det var sådan det lykkedes for mig. Og så lidt sund fornuft.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
08. juni 2007 - 20:46 #6
lassejuul, du har måske ikke lyst til at fortsætte kampen med det herigennem?