Avatar billede per_f Novice
23. maj 2007 - 10:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

billeder i flash

jeg har nogle thumbs' liggende i den ene siden, og på roll over, vil jeg gerne have billederne kommer frem center stage. men jeg er lidt i tvivl om hvad der er den bedste metode i forhold til respons tid og loade tid af swf filen.
skal man loade alle billeder til stagen og kontrollerer deres synlighed?
skal man vise billederne fra et sted udenfor swf'en?
og kan man styre hvornår billederne bliver loade, således at de kan loadses alllerede under en intro?

gir det mening?

Per

ps: jeg gennemgik en del spørgsmål her på siden og tutorials på actionscript.org, men syntes ikke jeg fandt hvad jeg ledte efter...
Avatar billede heeris Nybegynder
23. maj 2007 - 15:10 #1
Er billederne en del af dit flash bibliotek eller henter du dem ind som eksterne filer?
Avatar billede per_f Novice
24. maj 2007 - 00:55 #2
jamen det kommer lidt an på hvad der er fedest...og nemmest...og ikke mindst hvad der gør at billeder kommer hurtigst frem på skærmen, så man ikke skal vente på at billederne loader hele tiden...
Avatar billede heeris Nybegynder
24. maj 2007 - 23:19 #3
ok, tja den data mænge billedet fylder skal loades, og tager samme tid ligegyldig hvordan du loader dem ind, det er kun et spørgsmål hvornår de loades ind, det kommer igen lidt and på hvordan du ønsker siden skal præsenteres. Anyways jeg kan lide orden og kontrol, og det får jeg nemmest hvis jeg loader filerne ind ude fra. Så jeg kan smække lidt kode samme til dig hvis du bare vælger hvad du vil have. Har du f.eks. brug for at systemet selv kan læse dine thumbs ind og har du brug for at opdatere dine thumbs ved f.eks. at tilføje nye thumbs, eller er vi ovre i noget mere simpelt og statisk der ikke kommer til at ændre sig.
No matter what så er pre-loaders et must hvis dine billeder tager mere end 1 sek at loade, men det skal vi nok få ind :) Og ja man kan sagtes få dem til at loades ind mens der køre en intro. Beskriv hvordan du har forstillet dig det skal vises, så finder vi en fed måde at loade og vise dem på :)

NB. >>så man ikke skal vente på at billederne loader hele tiden...<< Når billerne er loadet en gang, skal de ikke loades igen, her ligger de i cachen, eller i temp mappen.
Avatar billede per_f Novice
25. maj 2007 - 01:31 #4
super lækkert at du gider :-D.
jeg lavede et udkast og smed det op på http://www.punktumdk.com/test.swf
det udkast har visse fejl og mangler, men ideen håber jeg er der(?). og ved rollOver på Thumbs'ne skifter billederne så.
en preloader lyder som et must...
orden og kontrol er plus ord! :-> så det lyder også som om billederne skal loades ind "ude fra". hvor er "ude fra"?
Avatar billede heeris Nybegynder
25. maj 2007 - 11:13 #5
Sry jeg er lidt langsom, sidder også og roder med afsluttende eksamens projekt, jeg er lige på trapperne
Avatar billede per_f Novice
25. maj 2007 - 15:17 #6
det er bare så meget i orden :-D
Avatar billede per_f Novice
07. juni 2015 - 12:26 #7
prøver at lukke denne tråd med et svar