Avatar billede maasen Nybegynder
25. maj 2007 - 04:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billede i rapport i Navison - hvordan?

Jeg har en rapport der indeholder nogle labels, disse labels skal klippes ud, og derfor vil jeg gerne have et lille billede af en 'saks' ud for den linie der skal klippes efter, da dette ikke er entydigt.

Hvordan skal jeg gribe det an? Jeg har prøvet at indsætte et 'image' og en 'picturebox', men i begge tilfælde kommer der bare en rektangel uden noget i, og den spørger mig ikke om henvisning til et billede.
Jeg har prøvet at gå ind under 'boxens' properties, men det siger mig ikke rigtigt noget.

Håber på assistance - på forhånd tak

MVH Michal
Avatar billede hairam Nybegynder
13. juni 2007 - 21:27 #1
Først du skal have lavet din lille saks i BMP format et image objekt i Navision kan kun tage BMP. Billedet må max være 32 KB så vidt jeg lige husker, så ikke noget fancy.
så skal du indsætte et Image felt og tage properties på det.
I properties skal du finde et felt der hedder bitmap. Her skal du skrive hele stien ind hvor du har gemt dit billed af saksen. og klikke ned. Herefter gemmer navision billedet i rapporten. Husk at gem og kompiler.
håber det hjælper lidt.
Avatar billede maasen Nybegynder
14. juni 2007 - 03:29 #2
Mange tak, den lille ændring er lykkedes...
Avatar billede maasen Nybegynder
14. juni 2007 - 03:32 #3
Jeg synes ikke ligefrem brugervenligheden stråler ud af Navisions design-brugerflade.... gad vide hvad der er i vejen med at lave det lige så brugevenligt som de fleste vindows programmer - bare tag Access som eksempel.Det var jo ikek nogen stor dybdegående operation jeg skulle lave, men bare en lille ændring af en rapports udseende - det kan da ikke passe man skal have lange kurser i det!
Avatar billede hairam Nybegynder
14. juni 2007 - 18:27 #4
Hehe. Ja det skulle man tro. Den nyeste version 5.1 der kommer sidst på året kan måske hjælpe lidt.
Man kan sige omkring Navision at de jo kommer fra Damgaard så det er ikke et Microsoft produkt som så mange andre.