Avatar billede -sofus- Nybegynder
25. maj 2007 - 15:23 Der er 5 kommentarer

Eksekver en .exe fil fra ASP

Jeg har downloaded et program som virker i batchmode, så hvis man kører program.exe -dit -dat så gør programmet, det som jeg vil have det til.

Jeg vil så gerne kunne gøre det fra en asp fil, og har prøvet med et script der ser således ud:

<%
    set wshell = CreateObject("WScript.Shell")
    wshell.run "c:\program.exe -dit -dat"
    set wshell = nothing
%>

Men det virker ikke så godt (;
Avatar billede verakso Nybegynder
25. maj 2007 - 19:16 #1
Næ Sofus, for det ville jo ikke være så godt hvis alle programmer bare kunne afvikles under ASP.

I så fald skulle en hacker blot ligge end lille asp fil op på serveren, og så køre den...

Så for at det her vil virke, så skal du give internet brugeren machinename_IUSR lov ti at køre det pågældende program for at det vil virke.

/V
Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. august 2007 - 09:50 #2
Er lige igang med en hovedoprydning.

Tak til alle som har deltaget, hvis nogen mener de fortjener point, så smid
et svar, ellers forsvinder de sammen med udlandsgælden (;
Avatar billede verakso Nybegynder
21. august 2007 - 08:02 #3
Fik du det til at virke?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. august 2007 - 09:40 #4
Næh, problemet er stadig ikke løst, så projektet er lagt på is indtil videre.
Avatar billede verakso Nybegynder
21. august 2007 - 16:15 #5
Har du selv adgang til serveren, altså selv kunne sætte de nødvendige rettigheder på den fil du ønsker at eksekvere?