Avatar billede traeger Nybegynder
25. maj 2007 - 15:33 Der er 6 kommentarer

Har jeg virus?

Jeg har nu formateret min computer 3 gange i streg uden at det er hjulpet synderligt. Har både formateret og geninstaleret windows xp uden at have netstikket sat i. Herefter instalerer jeg Norton, for til sidst at stikke netværkstikket i igen for at opdatere alt.
Når jeg så går ind i "Windows jobliste" og derefter "processer" kan jeg se at der forefindes 4 processer ved navn "Svchost.exe". 2 bliver brugt af systemet, 1 af Local tjeneste og 1 af newærkstjeneste.
Hvis jeg forsøger at lukke en af disse processer ned, popper der en boks op som fortæller at jeg har 1 min til at gemme alt før min computer rebooter (kan dog få mere tid ved at sætte uret på computeren noget tid tilbage). desuden kommer der følgende meddelese:
"Systemet er ved at lukke.
Gem alt igangværende arbejde, og log af.
Ændringer som ikke er gemt, vil gå tabt.
Lukningen er igangsat af NT AUTHORITY\SYSTEM.

Windows skal genstarte, fordi tjenesten
Remote Procedure Call (RPC) sluttede uventet.

Er dette en virus/trojan/orm eller andet. Jeg ved bare at min computer hopper af og på nettet og nogle gange fryser. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede azerty Juniormester
25. maj 2007 - 17:32 #1
Avatar billede azerty Juniormester
25. maj 2007 - 17:34 #2
Avatar billede lablo Nybegynder
26. maj 2007 - 00:28 #3
det kunne lyde som en sasser orm du har tilegnet dig. Da du installerede din PC, havde den da adgang til internettet. Jeg ved at hvis man har en gammel windows XP (Før sp1), så vil din maskine blive ramt af virus ca 1-2 minutter efter den er på nettet.

du kan prøve at hente Clam AV (http://portableapps.com/apps/utilities/clamwin_portable) og downloade det til usb drev og pakke programmet ud(Husk at opdatere det). Derefter start op i fejlsikret tilstand på windows, og så prøv at køre en scan. Se om den ikke finder et eller andet. Håber det kan hjælpe i den rigtige retning :-)
28. maj 2007 - 22:24 #4
... jeg har 7 (syv) af disse [svchost.exe] kørende ifølge min JOB liste ... så DE er goe' nok !!!

Hvis du (stadig) er nervøs så stik mig/os en HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede andresenjohnny Nybegynder
11. juni 2007 - 10:37 #6
Når du slukker din maskine, kan det være en fordel at tage batteriet ud i et stykke tid. Så nulstilles den helt. Derved kan du geninstallerer windows uden problemer. Din BIOS er sandsynligvis software mæssig, og deri kan virus ligge og lurer.