Avatar billede stoorm Nybegynder
27. maj 2007 - 23:58 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

luk skærmen

som i nok ved så når man trykker luk computeren så kommer der en boks op hvor der står standby, luk, genstart

men da jeg fik min computer stod der: dvale, standby, luk, ganstart og det vil jeg gerne have tilbage(jeg har haft formateret den) er der nogle der ved hvordan jeg gør det?
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 00:03 #1
kontrolpanel. strømstyring, dvale, sæt flueben i aktiver dvale.
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 00:23 #2
ja så skal man holde shift nede menda jeg fik den stod den ved siden af standby
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 00:39 #3
prøver lige igen: ja så skal man holde shift nede men da jeg fik den stod den ved siden af standby
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 12:57 #4
Har dit keyboard ikke en dvaleknap? Det er ret almendelig. Hvis dvale er sat til
under strømstyring, trykker du blot på dvaleknappen og så "Godnat"
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 13:00 #5
Ps. Dvaleknappen og standby knappen er den samme. Under strømstyring bestemmer
du hvad der skal ske, når du trykker på knappen.
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 19:11 #6
jov min com har en standby/dvale knap det er jo enelig også lige meget om man skal holde shift nede men der er jo altid ting at lære:p
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:17 #7
Holde shift nede? Man skal da ikke holde shift nede, hvor har du det fra?
Jeg kører selv med dvale uden problemer.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:19 #8
Hvorfor har du afvist screen brilles svar? På grund af det gule banner?
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 19:26 #9
ja jeg aner det heller ikke, det er jo det rigtige svar. (hvilket gule banner ?)
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 19:28 #10
når man trykker luk computer så kommer den menu op hvor man kan vælge standby, luk, genstat hvis man så holder shift nede skifter standby til en dvale knap men da jeg fik computeren var der en extra knap ved siden af standby kanppen der hed dvale.

jeg har afvist screem_brille svar fordi det var ikke det svar jeg søgte.
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 19:34 #11
bruger du hurtig brugerskift eller klassisk logon ? (og det er altså svaret, ligemeget om du kan lide det eller ej)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:38 #12
Når du under start trykker på luk computeren, kan du rulle teksten ned, så
kommer dvale frem. Den vil så også være der næste gang du trykker på luk.
Jeg skal nævne, at jeg kører uden velkomst popuppen.
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 19:38 #13
nej fordi det fordi det slår ikke den ekstra knap til og bruger hurtig brugerskift
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 19:41 #14
greysky jeg forstår ikke dit svar
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:46 #15
screem brille > Når nogen lægger et svar, dukker der et stort (vistnok) gult
banner op for oven, hvor der står man skal godkende eller afvise svaret med
det samme. Men det er måske ikke altid?
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 19:48 #16
sådan skal det se ud: www.stoorm.dk/Dvale.bmp
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 19:50 #17
ja den er gul
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:52 #18
I stedet for luk computeren kan du sætte den til dvale i stedet. Det vælger
man bare, ved at trykke med musen på højre side. Valget er permanent, indtil
du selv vælger noget andet. Jeg kan ikke se, hvad du skal med shift knappen.
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 20:00 #19
hvor skal jeg trykke
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 20:01 #20
http://img515.imageshack.us/img515/6638/shutdownboxki6.jpg sådan ser boksen ud uden XP tema og hurtig bruger skift (hibernate er det engelske ord for dvale)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 20:01 #21
Nu har jeg sat velkomstsiden til og kan godt se hvad du mener. jeg fik også
sådan et ikon. Farven er nu helt afhængig af det tema du bruger.
Jeg ved ikke hvorfor du ikke har det samme ikon, men prøv at skifte tema,
måske det vil hjælpe?
Du kender det godt ikke? Skrivebordet/udseeende osv.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 20:10 #22
screem brille > jeg kunne også først se det, da jeg satte velkomstsiden til.
Så får man en anderledes lukkeknap under start. Og der er det savnede ikon faktisk.
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 20:12 #23
jov men det var samme tema da jeg fik computeren. det med temaet virker ikke jeg har også prøvet at instalere royal theme (media center tema)

ps. jeg bruger home edition
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 20:14 #24
tilføjer lige lidt tekst jeg glemte:
jov men det var samme tema da jeg fik computeren. det med temaet virker ikke jeg har også prøvet at instalere royal theme (media center tema) og den virker heller ik

ps. jeg bruger home edition
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 20:22 #25
Så kan jeg kun se en mulighed. Prøv i kontrolpanel/brugerkonti at gå ind i
"Skift måden Brugere lukker af og på" og fjern velkomsthilsen. Når den er
fjernet (se efter på luk) så sæt den til igen. Så gør den det måske rigtigt?
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 20:24 #26
jeg tænkte det selv samme og det virker ik
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 20:34 #27
Så må jeg desværre give op.
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 20:39 #28
du har ikke tilfældigvis sat mere ram i fornyligt vel ? for når der kommer for emget ram i maskinen forsvinder muligheden for dvale.
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 20:40 #29
nix ikke mere ram men jeg vil da gerne have en gb mere :P
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 20:41 #30
men jeg kan også godt sætte den i dvale hvis jeg holder shifthår jeg har trykket luk computeren
Avatar billede stoorm Nybegynder
28. maj 2007 - 21:22 #31
jeg skal sku huske at læse det igemen inden jeg tilføjer det prøver igen:
men jeg kan også godt sætte den i dvale hvis jeg holder shift nede når jeg har trykket luk computeren
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. maj 2007 - 23:06 #32
Avatar billede valbyhus Nybegynder
29. maj 2007 - 00:22 #33
Jeg har for sjov prøvet at lave den knap, men jeg har simpelhen ikke længere end
til Windows og altså ikke System\Shutdown
\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\System\Shutdown
Jeg har så prøvet at lave en nøgle som hedder sådan og indsat den såkaldte
DWORD value. Men det virker ikke. Jeg har Windows XP pro
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2007 - 02:18 #34
Nu har jeg også lige afprøvet det og det er korrekt, det virker ikke.
For det første har de skrevet DWord navnet forkert og så skal man åbenbart også have en speciel msgina.dll.
Der er mere forklaring her:
http://support.microsoft.com/kb/893056
Avatar billede valbyhus Nybegynder
29. maj 2007 - 11:56 #35
Den version virker heller ikke på min computer. Men vi fik da forklaringen på
det manglende ikon. Det forsvinder åbenbart når man installerer SP2.
Avatar billede stoorm Nybegynder
29. maj 2007 - 15:50 #36
ja jeg kan heller ikke få det til at virke jeg prøvede enda at sætte en ny msgina.dll ind men det var ved at lukke hele computeren så der blev den gode systemgendanelse brugt men tak for hjælpen spid et svar!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. maj 2007 - 16:25 #37
Velbekomme men ellers tak. Jeg løste jo ikke dit problem. Men hvis du gerne vil give point, synes jeg at greysky fortjener anerkendelse for den store indsats han har ydet i dit spørgsmål. Men det er helt op til dig *s*
Avatar billede stoorm Nybegynder
29. maj 2007 - 16:37 #38
jeg fik det til at virke jeg blev sur og så måtte jeg jo til og ind på de engelske sider og fandt ud af at man skulle have et "hotfix" og her er den ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/nb/W2J/Hotfix_HB_XP_060420.zip det er en updatering der hedder KB:875506 fra windows
Avatar billede valbyhus Nybegynder
29. maj 2007 - 18:16 #39
Jep den virker. Fint klaret. Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede stoorm Nybegynder
29. maj 2007 - 18:28 #40
hvis du ikke vil have en del så tager jeg dem :p
Avatar billede valbyhus Nybegynder
29. maj 2007 - 18:48 #41
Nej ingen point til mig tak:)