Avatar billede ziox Nybegynder
28. maj 2007 - 14:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbær til brug på HHX og lidt spil.

Hej Eksperter.
Nu nærmer tiden så snart at jeg skal til at gå på HHX i Struer.
Jeg går selv ud fra at det ville være dejligt at have en bærbar der. Jeg regner med at jeg skal gå på studieretningen der har mest at gøre med IT (også kaldt "Økonomilinje IT"). jeg er ikke sikker på hvor meget jeg får brug for en bærbær computer, men regner klart med at det ville være en dejlig ting at have med. Men kan i anbefale noget computere?
Den skal primært bruges til skolearbejdet, men også lidt til sjov.
Jeg fortrækker:
pris 6000-9500kr.
1,4-2,0 gHz Duo Core processer.
Et "OK" grafikkort.
vægt max. 2,2kg
min 4 timers batteri.

jeg har kigget lidt rundt omkring. Men er i tvivl om hvor og hvad jeg skal købe. Har prøvet laptop4u.dk og mybook.dk.
Mit endelige spørgsmål er: Kan i anbefale en god bærbær efter mit behov og har i egne erfaring med HHX?
På forhånd tusind tak eksperter! :-)
- Nikolaj.
Avatar billede ziox Nybegynder
28. maj 2007 - 14:39 #1
Argh! Glemte noget: Anbefaler i Windows XP Pro, Windows Vista eller MAC?
tak. :)
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2007 - 14:56 #2
Jeg vil anbefale Windows XP, da Vista stadig kan være lidt "pain in the ass"
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. maj 2007 - 20:56 #3
Vista eller XP kommer an på om du køber en bærbar med directX10 hardware, gør du dette skal du have Vista, ellers er XP ganske fint, men Vista er fremtiden og XP er på vej ud, så er du frisk på at lære de små forskelle mellem XP og Vista at kende ville jeg klart tage det, der er også en SP1 lige på trapperne til Vista.

En Zepto 6214w er en super maskine.

http://zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=56&notebookid=133

120GB 5400omdr SATA Harddisk
54Mbit Trådløst netværk
SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
DK tastatur layout, Sort
14.1" Wxga 1280x800 Crystal Clear
6 Cell batteri
NVIDIA® Geforce Go 7600 512MB
1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600
1024MB DDR2 667/PC5300, SODIMM, Zepto
Windows® XP PRO DK

kr 9.476,25

Anmeldelse her
http://laptopworld.dk/Anmeldelse_af_Zepto_Znote_6214W_Core2Duo.php
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. maj 2007 - 21:05 #4
batteritid på 4 timer bliver dog svært med et nogenlunde gfx kort, så skal du op omkring de 11-12.000, skal vægten samtidigt ned på 2.2kg snakker vi 25-30.000 for en bærbar. Den zepto jeg foreslår kan du købe et 12 cellet batt til, så kommer du op over de 4 timer, med et 6 cellet og et 12 cellet, men så bliver den 1120kr dyrere. Ellers har den godt gfx kort, core2duo, vægt 2.35kg
Avatar billede ziox Nybegynder
13. november 2007 - 12:43 #5
Tak for hjælpen, jeg har købt en zepto bærbar 3414w Studie. Den fungere kanont, men man skal godt nok vende sig til Windows Vista!
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. november 2007 - 10:41 #6
husk at få lukket spørgsmålet