Avatar billede pyroman Nybegynder
31. maj 2007 - 13:14 Der er 7 kommentarer

hjælp med at finde rigtigt webhotel

Ohøj

Jeg skal finde et webhotel til at hoste en lille lokal forenings hjemmeside. Det er jo et stort og uoverskueligt marked og derfor håber jeg at der er nogle af jer, der har nogle forslag.

Der er dog nogle krav til hotellet som skal opfyldes:
ca. 10 mailing lister (evt. ved tilkøb)
PHP 5.1 med mod_rewite aktiveret (gider ikke intetsigende URL's)
mySQL
BILLIGT!

Derimod er det ikke så nødvendigt at serverne er super stabile, og der behøves heller ikke så meget plads, ligesom der ikke skal påregnes den store trafik. Omfattende service er heller ikke nødvendigt...
Så ja i princippet kunne en af de store (men berygtede) giganter som cliche eller bOne, være fine, men disse tilbyder ikke mailinglister som er helt centralt i den indbyrdes kommunikation i foreningen...
Og som sagt: det skal være så billigt som muligt - frivilligt drevne foreninger bader ikke ligefrem i penge - og sitet vil højst sandsynligt kun blive besøgt et par gange om ugen...

Håber at nogle kender lige sådan et hostingselskab, der har netop sådan et produkt.

På forhånd tak

Filip
Avatar billede leif Seniormester
31. maj 2007 - 15:00 #1
Hvornår skal det bruges fra ?

Når du siger Mailinglister, så er det fordi du vil kunne sende en mail til  nyheder@domæne.dk og så ryger den ud til xxx antal personer ?
Avatar billede pyroman Nybegynder
31. maj 2007 - 15:10 #2
tja der er ikke rigtig nogen dato på hvornår det skal bruges fra - vi har i forvejen et andet webhotel, der bare er alt for dyrt, og det er blevet besluttet af bestyrelsen at der skal findes en ny løsning...

Med mailister mener en foranstaltning så man kan sende en mail til fx bestyrelsen@foreningen.dk og så modtager alle dem, der er med i bestyrelsen mailen - så man ikke skal huske på 10 adresser, men bare én...
Avatar billede leif Seniormester
01. juni 2007 - 21:45 #3
Et bud kunne være os selv: www.Web2U.dk (Ja, ja, jeg ved godt at der ikke står Mailinglister, men kontakt mig på mail eller msn så finder vi ud af noget)
Avatar billede skildpadden Nybegynder
02. juni 2007 - 22:00 #4
Prøv at tage et kig på surftown.dk - de har rimelig billige hoteller, og der er også maillister inkluderet.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
02. juni 2007 - 22:00 #5
Det var et svar :)
Avatar billede windcape Praktikant
02. juni 2007 - 22:06 #6
"PHP 5.1 med mod_rewite aktiveret (gider ikke intetsigende URL's)
mySQL
BILLIGT!"

www.acenet.dk er en af de meget få danske webhosts som har hjerne nok til at installere php5 :-)

Det er billigt i mine øjne. Hvis det er for dyrt til dig er svaret "findes ikke"
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. juni 2007 - 10:25 #7
Ok det var nogle gode forslag. Jeg vil kigge lidt nærmere på dem.

Men mit spørgsmål er vel egentlig besvaret, men hvem skal have pointene?