Avatar billede kassusclay Nybegynder
31. maj 2007 - 16:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Strømforsyning skal der til 8800gts

Hej gutter

Da jeg i går kom hjem var der en meget sær lugt i min lejlighed, efter jeg havde fundet ud af at lugten ikke kom udefra blev jeg en smule nervøs, det lugtede kraftigt af brændt plastik, og jeg åbnede min computer og fy føj den stank, jeg slukkede den herefter og ud af strømforsyningen stod der en ordenlig klam røgsky.... omtalte strømforsyning var en chill-innovation 450watt (model: CP-450A3) jeg havde heldigvis en anden liggende en Antec neoPower 480. Jeg søgte lidt på nettet og fandt på Inno3D's hjemmeside ud af at deres 8800GTS kræver 12Volt med 25 ampere (godt nok er mit kort af andet fabrikat, men alligevel...) og til min skræk fandt jeg ud af at det kan ingen af de 2 strømforsyninger levere - eller hva ? kan det virkeligt være rigtigt at jeg skal ud og investere i en ny strømforsyning pga. mit grafikkort skal bruge 25A på 12V ??

Link til min Chill-innovation: http://www.chill-innovation.com/cp450a3-specs.asp

Link til Antec'en http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=24480

mit system:

Antec NeoPower 2.0 480watt
Asus A8N-SLI Premium
AMD Athlon64 X2 4200+
XFX 8800GTS "XT" 320 MB
4 x hardisk
1 x cd-rom
2 x 1024 mb ram (PC4000)
3 x 120mm kabinet blæsere

En anden ting, der er sådan set stadig reklamationsret på den strømforsyning der brændte af, hvad tror i de siger hvis jeg prøver at få den byttet ?? den er købt hos Shg.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede peet-49 Novice
31. maj 2007 - 17:10 #1
Til PCI-E er det ikke så krævende. Jeg indstallerede et magen til i går med en standard 400watter uden problemer.
Avatar billede venturer Nybegynder
31. maj 2007 - 17:12 #2
Hvis ikke PSU kan klare mosten må de jo bytte den. Jeg er rimlig sikker på at garantien dækker. Alm. vis skal PSU'en slå fra hvis den bliver overbelastet og ikke bare brænde af.
Avatar billede kassusclay Nybegynder
31. maj 2007 - 18:21 #3
jeg blev sgu noget chokeret, jeg har lige været 3 dage i jylland, tænk hvis det var sket der og lortet var blevet så varmt at der gik ild i noget. Det er sgu lidt skræmmende...
Avatar billede kassusclay Nybegynder
31. maj 2007 - 19:13 #4
jeg poster lige de krav jeg fandt til 8800gts på inno3d's hjemmeside

1. A PCI-Express compliant motherboard with full size expension slot
2. 6-pin PCI Express supplementary power connector
3. Minimum 400W or greater system power supply (with 12V current rating of 25A)

link: http://www.inno3d.com/products/graphic_card/gf8/8800gts.htm
Avatar billede warg Nybegynder
31. maj 2007 - 21:30 #5
hvorfor stod din computer endelig tændt da du ikke var hjemme?
Scary aligevel.
Avatar billede kassusclay Nybegynder
31. maj 2007 - 23:28 #6
hvad er der scary ved det ? du kan da ikke vide om jeg kører web-server, ftp eller lign...
Avatar billede peet-49 Novice
01. juni 2007 - 08:07 #7
Denne burde ikke volde nogen problemer med kortet: https://www.databutikken.com/dk/Default.aspx?Product=CMEXPWE-500
Avatar billede peet-49 Novice
01. juni 2007 - 08:14 #8
Men som venturer skriver: 31/05-2007 17:12:03 få den byttet på garantien, den skal kunne holde, da den er sikret. Desuden er den stor nok.
Avatar billede kassusclay Nybegynder
01. juni 2007 - 11:48 #9
ok tak for hjælpen, jeg må få den sendt tilbage og se hvad de siger. lukker tråden