Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
05. juni 2007 - 10:50 Der er 8 kommentarer

Opret forbindelse til exchange via outlook på anden fysisk add.

Hej.

Jeg har en exchange server stående4 på en adresse, men vil gerne oprette forbindelse til den via Outlook fra en anden adresse. I exchange name taster jeg mail.domæne.dk men jeg får ikke hul igennem ?

Imap og pop3 (pop3 servicen virker) services kører, men nogle som har nogle ideer til hvad og hvor humlen kan være ??

pft.
Avatar billede leif Seniormester
05. juni 2007 - 18:19 #1
Er det firewall/router foran Exchange serveren ? Er port 110 (POP) eller 143 (IMAP) åbnet ?
Avatar billede leif Seniormester
05. juni 2007 - 18:21 #2
Så vidt jeg kan se (Bruger ikke selv Exchange) så skulle den ligge på Port 691 hvis du vil bruge den som Exchange og ikke bare POP3 server
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
06. juni 2007 - 09:34 #3
Hej.

Jo der er en router foran WRT54g.

Port 110 er åbnet, 143 og 691 er ikke. SKal de det ?  :)  Hvad er hvad af de porte skal begge åbnes ?
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
06. juni 2007 - 09:42 #4
Jeg har lige åbnet begge porte, men når jeg skriver mail.domænenavn.dk ind i post opsætningen - exchange, og skriver brugernavn, og trykker check navn, kommer den med at den ikke kan finde noget i den anden ende  :(

Så spørgsmålet er jo selvfølgelig om den rigtigt port er åbnet ? og om servernavnet er dette mail.domænenavn.dk ??
Avatar billede leif Seniormester
06. juni 2007 - 10:13 #5
Port valget er afhængig om du i Outlook vælger POP3, IMAP eller Exchange

Om servernavnet er mail.domænenavn.dk er der kun en lige nu der kan fortælle dig, det er dig selv ! Vi andre kan ikke kontrollere om der er noget som svarer på det !
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
06. juni 2007 - 10:58 #6
Det er exchange jeg gerne vil køre,.. Hvad port er det ?

Hmm.. Hvordan checker jeg om det er det rigtige ?
Avatar billede leif Seniormester
06. juni 2007 - 13:54 #7
Ældre artikel, men der nævnes 135
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
06. juni 2007 - 14:21 #8
OK.. Har lige prøvet denne port også..

Men der er ikke hul igennem.. RImelig træls..
Den skriver blot, at forbindelsen til exchange server er ikke tilgængelig...

Men server navn må være mail.mitdomæne.dk  så det må næsten være en port begrænsning ?