Avatar billede karitolsen Nybegynder
06. juni 2007 - 14:17 Der er 6 kommentarer

Checkbox, hente data ud

Hej
Jeg har glemt min bibel derhjemme og skal hente data ud af min checkbox:

<%
do while not objRec.EOF
produkt = objRec("Produkt")
pdf = objRec("Pdf")
<li><input type="checkbox" value="<%=pdf%>" name="<%=produkt%>" <% if Request.Querystring("Pdf") = objRec("Pdf") then %>checked="checked"<% end if %>><%=objRec("Alttekst")%>
<%
    objRec.MoveNext
Loop
%>

Det ser måske mere kompliceret ud, end det er. Faktum er, at jeg har brug for at kunne hente både name og value ud af mine checkboxe. Men jeg kan altså ikke lige huske, hvordan man gør. (Og søgefunktionen på eksperten ser ud til at være nede p.t.)

Er der en der kan hjælpe mig?
Avatar billede fennec Nybegynder
06. juni 2007 - 16:10 #1
Den eneste mulighed for at hente både navn og value ud er via request.form() eller request.querystring(), men det giver dig ALLE formfelter, også skal du selv splitte data op.

data = request.form()
response.write data
Avatar billede ellebaek Nybegynder
07. juni 2007 - 00:58 #2
det du kan gøre i forlængelse af det fennec skrev er:

for each item in request.form()
response.write item & " = " & request.form(item)
next

så indeholder item navnet på din form, og request.form(item) er så indholdet af formen..
Avatar billede karitolsen Nybegynder
07. juni 2007 - 14:57 #3
Jeg er ikke i tvivl om, at det i siger er rigtigt, men jeg kan ikke få det til at virke.

<%
dim tekst

tekst = request.form()
response.write tekst
%>

Ikke engang det virker. Som om der ikke er noget i formen. For der kommer ingen fejlmeddelelse. Der bliver bare ikke vist noget, selvom jeg omhyggeligt har markeret mindst 3 af checkboxene.

Det jeg kan forvente af data, er det ikke kun fra de checkboxe, der er markeret?
Avatar billede fennec Nybegynder
07. juni 2007 - 15:07 #4
Jo, det er kun de afkrydset checkboxe der sendes. Det er ikke sådan at du sender via GET i stedet for POST?
Avatar billede karitolsen Nybegynder
07. juni 2007 - 15:13 #5
Nej. Method="post".
Avatar billede fennec Nybegynder
07. juni 2007 - 15:30 #6
Har du sat en encoding på formen, så det ikke er standard?