Avatar billede susej14 Novice
06. juni 2007 - 18:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gendanne program til åbning af fil

Hej

Hvordan ændrer man en fil f.eks. SRT-fil (under egenskaber stod der programmet findes ikke og linket mig til nettet) jeg kom de-
sværre til at vælge et program på computeren som hedder BS-player og nu er der kuk i alle SRT-filerne som alle har fået til opgave at åbne med BS-player. Hvordan fortryder/ændrer jeg dette
til forrige?

Med venlig hilsen

Janni
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juni 2007 - 18:46 #1
under mappeindstillinger/filtyper.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2007 - 18:50 #2
Åbn en tilfældig mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Marker filtypen det drejer sig om -> Vælg program ved at klikke på knappen "Skift"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juni 2007 - 18:52 #3
nogen gange er det nemmere at slette den, og oprette påny.
Hvis du gør det skal der stå `open ´ i handling..O)
Avatar billede susej14 Novice
06. juni 2007 - 18:52 #4
Hej
Hvordan gør jeg præcis, når programmet skal have samme åbningsprogram som da det blev downloadet (du ved billedet dukket frem åbn med internet eller program på computeren) ?

Hilsen

Janni
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juni 2007 - 18:54 #5
du kan også bare installere programmet igen.!
--
Men du skal i mappeindstillinger. Du kan ikke ændre det på anden måde.
Avatar billede susej14 Novice
06. juni 2007 - 18:58 #6
Angående mappeindstillinger - skift programtype - ja så er problemet jo det, at programmet ikke findes og at jeg ikke ved hvad det hedder samt ydermere at samtlige
filer med dette format har lavet åbningsprogrammet om.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juni 2007 - 19:01 #7
srt filer, er undertekster til film, man kan feks. bruge vlc-player til at afspille dem med.
-
Hvis du ikke vil ha´ noget program til åbne dem med, skriver du blot ingenting i "handling", under filen i filtyper (mappeindstillinger)
Avatar billede susej14 Novice
06. juni 2007 - 19:04 #8
Tusind tak for hjælpen, det hjalp.

Hilsen

Janni
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2007 - 19:07 #9
Husk at acceptere -bartfreak's svar.

Det vil nok også være en rigtig god ide at afslutte/give feedback på dine tidligere spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=susej14&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juni 2007 - 19:08 #10
takker..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juni 2007 - 19:09 #11
Er du i tvilv.?
-
Marker navnet med musen, og tryk asspeter.
Har du ikke fået svar fra rette bruger, så bed om et.!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. juni 2007 - 19:12 #12
asspeter = accepter..O)
Ups.!