Avatar billede lazer13 Nybegynder
08. juni 2007 - 12:38 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Min systemdisk har fået Bogstavet H og jeg kan ikke lave det om.

Hej. Jeg har købt en ny PC. og der har de installet computeren.
Men den grunlæggende disk med systemet på har fået bogstavet H. sikkert fordi at der sidder indstikskort-læsere i maskinen.

Når jeg forsøger i Diskhåndtering at lave Drevet om til C. så får jeg ikke lov, da Windows er installert derpå.
Jeg vil helst ikke reformatere hele maskinen. Kan jeg lave det om så den kommer til at hedde C?
08. juni 2007 - 13:10 #1
Nej det kan du IKKE...

(Der skal _måske_ meget langhåret 3. parts software til - men jeg tror ikke på det...)

Du bliver nødt til at install HELT om !!!

PS: Er det lidt af nogle 'amatører' som har install systemmet ?
Avatar billede lazer13 Nybegynder
08. juni 2007 - 13:18 #2
Det tror jeg det må være. Normalt sætter jeg selv maskiner op. men dette er børnelærdom. Systemet skal altid være C...
Er der andre der måske har en løsning. Please.
08. juni 2007 - 14:57 #3
... det har være oppe og vende før her på E ... foreløbig har jeg ikke hørt/læst om nogen som har fået arrangere dette...
Avatar billede leif Seniormester
08. juni 2007 - 15:45 #4
Det eneste / sikreste du kan gøre at at installere den om igen ! Fjern ALT unødvendigt hardware fx. den indbygget kortlæser, så bør den få C

Nu er det altså efter min overbevisning ikke et krav at Systemdisken hedder C, men det er det normale :-)
Avatar billede team1885 Nybegynder
08. juni 2007 - 16:57 #5
Det er ikke noget jeg ved, men noget jeg spørger til som en mulighed.
At lave en double boot af styreststemet, og fra sekund boot, som vi kan
kalde I:\ skifte drevbogstav H:\ til C:\  fordi C:\ ikke er i brug.
Er det en mulighed?
Avatar billede neoman Novice
08. juni 2007 - 17:54 #6
Hvad med at ghoste H.drevet, og restore fra en ghost boot til en primær partition på C efter en formattering ? Forudsætter nok at ghost image kan lægges ppå hverken C eeller H.. eller eksternt.
08. juni 2007 - 17:59 #7
... der er nok en million/muillard henvisninger til H:\ i RegBasen mm. såååå - det med Ghost trixet tror jeg ikke på ...
Avatar billede team1885 Nybegynder
08. juni 2007 - 19:18 #8
Hvis der er en C partition og den er tom må styresystemet kunne lægges derind
med en Ghost. Med Acronis True image får man ihvertfald muligheden.
Men før der laves et Image skal der nok rettes i bootfilen i windows root.
Nu er dette en double boot, men det er ligemeget. Med denne bootfil skulle
styresystemet kunne starte op på C partitionen.
[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Avatar billede lazer13 Nybegynder
09. juni 2007 - 10:39 #9
Tak for svarene. Som det ser ud, så er det nemmest at reformatere. og fjerne al unødig hardware som sætter drev op.
Bare forbandet at man fra en forhandler levere sådan noget...

Tak for kommentarene. Hvis jeg skal give points så skal jeg have Team1885 til at skrive som svar. Tak :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
09. juni 2007 - 12:38 #10
Drevbogstaverne er ikke bestemt ud fra den fysiske placering. C: kan pege hvorhen det skulle være. At ghoste installationen over til en anden fysisk placering ændrer ikke på det faktum, at der i systemet henvises til den logiske placering C:
Avatar billede team1885 Nybegynder
09. juni 2007 - 14:05 #11
Tak for tilbudet, men jeg skal ikke have point:)
10. juni 2007 - 14:19 #12
Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede team1885 Nybegynder
10. juni 2007 - 14:35 #13
dr1 > Det er da pænt af dig at du vil dele, men det var nu mig, som blev
opfordret til at lægge et svar:) lazer13 09/06-2007 10:39:37
10. juni 2007 - 15:53 #14
(Det var bare en hutigt vane *S* - fint nok ...)
Avatar billede team1885 Nybegynder
10. juni 2007 - 16:07 #15
Kommenterede det kun fordi jeg fandt det morsomt, Har ikke noget imod du får point:)
Avatar billede lazer13 Nybegynder
10. juni 2007 - 16:56 #16
Eh. Kan stadig ikke give dig points :) Team1885 :) "intet svar = ingen points"
10. juni 2007 - 17:07 #17
Avatar billede team1885 Nybegynder
10. juni 2007 - 17:36 #18
Jeg skrev jo dette: team1885 09/06-2007 14:05:56 og som dr1 henviser til i linket,
så accepterer du bare et andet svar, eller lægger selv et svar som du accepterer.
Du skal bare huske, at markere det elle de navne du vil give point, før accept.
Avatar billede team1885 Nybegynder
12. juni 2007 - 00:00 #19
Husk at lukke dit spørgsmål:)