Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
10. juni 2007 - 17:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

To billeder skal samles til et

Hej eksperter

Jeg er ikke den store bruger af photoshop, men jeg har et problem som jeg skal have løst.

Jeg har et billede, som er et kort, det skal være baggrunden, og så har jeg et andet billede som skal ligge ovenpå tarensparent, så når man kan ser på billede 2, så skal man kunne se billede 1 igennem det.
Det er to kort der skal ligge ovenpå hinanden så at sige.
Har i en "nem" løsning på det?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2007 - 17:05 #1
Hej Karstenlaursen.

Tror du vil have godt af at lave et par tutorials.

( tutorials til photoshop, er for det meste billede til billede guider, der lærer dig at bruge de forskellige ting så som, billede+billede+transperant)

www.pixel2life.com there you go.

Good luck, and take care.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
10. juni 2007 - 17:30 #2
har bare ikke rigtig tid at køre dem igennem, for det er noget som skal være færdig til en præsentation.
Avatar billede weblex Nybegynder
10. juni 2007 - 17:33 #3
1) Åben begge billeder i photoshop
2) Træk billede 2 over i billede 1
3) Åben lagpaletten - indstil opacity (gennemsigtighed) for øverste lag efter behov
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
10. juni 2007 - 17:46 #4
weblex, det prøver jeg lige
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. juli 2007 - 00:27 #5
.. Eller MÅSKE kan dette virke lige så godt/bedre:

Tag dine 2 billeder ind i photoshop. Det billede der skal være bagerst, skal selvfølgelig være nederst. Sæt det ØVERSTE billede's blending mode til overlay - det er ikke sikkert det giver det ønskede resultat.

MVH
Mads