Avatar billede ralledenseje Novice
10. juni 2007 - 21:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Servicepack 2 + Norton Antivirus 2004

Hej derude!

Jeg har netop installeret Windows XP Servicepack 2 og Norton Antivirus 2004 på min stationære computer. Mit problem er bare, at SP2s såkaldte 'Sikkerhedscenter' ikke har lyst til at acceptere mit Norton Antivirus 2004. Hvordan får jeg 'Sikkerhedcenter'et til at acceptere mit Norton Antivirus 2004, så der ikke står 'Kontroller status' hele tiden?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
ralledenseje
Avatar billede screem_brille Novice
10. juni 2007 - 21:30 #1
deaktiver sikkerhedscenter, den eneste funktion den har er alligevel at fortælle dig om du har antivirus og firewall installeret (men det burde man jo vide i forvejen)

gå i kontrolpanel, administration, tjenester, find sikkerhedscenter, og vælg deaktiveret, så stopper den med at ligge og bruge kræfter på at fortælle dig noget du allerede ved.
Avatar billede ralledenseje Novice
10. juni 2007 - 21:36 #2
Ja, det er jeg godt klar over, at man kan gøre.
Det har dog fungeret før, hvor Windows fint ville acceptere mit Norton Antivirus 2004, så det burde jo fungere igen.
Avatar billede suzyam Nybegynder
10. juni 2007 - 22:17 #3
Det er jo ikke let at vide hvad "du godt er klar over"  Ret så hovent reply, til en der bruger tid på at hjælpe dig. Forvent ingen hjælp herfra.
Avatar billede ralledenseje Novice
10. juni 2007 - 22:37 #4
Rolig nu, suzyam!

Det eneste, jeg siger, er blot, at jeg godt ved, at man kan deaktivere den del af 'Sikkerhedscenter'et, men at jeg gerne vil have mit Windows til at holde styr på, om mit antivirus-software er forældet eller ej. Og idet, at det før har fungeret, ser jeg ikke nogen grund til at deaktivere den kontrol, som Windows er i stand til at lave. Så det, jeg skriver, er såmænd bare, at jeg har kendskab til, at man kan deaktivere funktionen der, hvor screem_brille henviser til, men at jeg gerne vil benytte mig at funktionen, selvom den måske nok ikke er nødvendig. Jeg vil bare undgå at deaktivere den funktion, som Windows tilbyder.
Avatar billede ralledenseje Novice
10. juni 2007 - 22:39 #5
Det er selvfølgelig svært at vide, at jeg godt kender til den funktion, men hvordan vil du have mig til at udtrykke det, hvis ikke jeg må skrive det på den måde, som jeg gør? :S
Avatar billede ralledenseje Novice
10. juni 2007 - 22:41 #6
I øvrigt har jeg også accepteret screen_brille's svar, og dermed givet ham 200 point.
Avatar billede kraesten Nybegynder
11. juni 2007 - 17:23 #7
Hvis du opdaterer Norton AntiVirus manuelt indtil der ikke er flere opdateringer (med genstarter ind imellem) tror jeg problemet bliver løst uden at du behøver at deaktivere sikkerhedscentret.
Avatar billede ralledenseje Novice
11. juni 2007 - 22:31 #8
Det har jeg også prøvet - dog uden held. Både mit Windows og mit Norton Antivirus er opdateret alt det det kan, men Windows kommer stadig med den meddelse, om at det muligvis er i fare. :(