Avatar billede twami Nybegynder
16. juni 2007 - 10:01 Der er 3 kommentarer

Søg og erstat funktion

Jeg søger et script, som kan søge en html side igennem for bestemte ord og så ertatte disse med andre ord. Altså en slags søg og erstat.

Det er ikke blot en variabel, som der skal laves replace på, men altså en hel side. Og det er vigtigt det foregår server-side.

Kan nogen hjælpe mig med dette?
Avatar billede kennedk Nybegynder
16. juni 2007 - 12:56 #1
str = "dette er en tekst"

response.write Replace(str, "dette", "her")
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
16. juni 2007 - 14:31 #2
Altså vil du rette html siden?  og gemme den på serveren?  Så skal du igang med noget XML.

Hvis du vil ændre noget på et html dokument, altså Fast så skal du bruge en notesbog og søg / erstat der.

Det du kan med asp er som kennedk siger at ændre en variables ting, og med lidt kreativitet kan du ændre alt Tekst på en side når en person åbner siden ændre alt tekst på siden, med replace funktionen.
Avatar billede twami Nybegynder
19. juni 2007 - 18:22 #3
Tak for svar so far.

Denne side gør lidt det samme, som jeg ønsker:
http://www.pornolize.com/ (bare rolig.. der popper ikke 100 vinduer op)

Indtast blot en URL (f.eks. www.jp.dk) og vælg dansk.

Så åbner man Jyllands-Postens webside, hvor bestemte ord er blevet erstattet med nogle sjofle ord.

Jeg søger noget lignende.

Hvis det har nogen interesse kan jeg fortælle, hvad det i praksis skal bruges til:

Jeg har nogle webdesign kunder, som benytter et lille gratis CMS-system til at opdatere en bestemt del af deres webside (hvor tekstindholdet findes). Når de redigere en side med dette CMS system, så indsætter systemet automatisk html og body tags. Men da brugeren blot opdaterer en del af en større html side, så er det ikke så smart CMS'et indsætte disse tags, da de så vil optræde 2 gange.
Jeg vil altså, når websiden åbnes, søge den igennem for f.eks. <body cms> og <html cms> og så slette det eller i nogle tilfælde replace med noget andet.