Avatar billede rolflagoni Nybegynder
21. juni 2007 - 14:19 Der er 5 kommentarer

Actionscript i url istedet for i frame

Jeg har lavet en swf hvor jeg henviser til en flashpaper som jeg har fået hentet ind i .fla via nedenstående actionscript:

// function: loadFlashPaper
// ------------------------
// Load FlashPaper document, size it,
// Parameters:
//  path_s: Path of SWF to load
//  dest_mc: Movie clip to hold the imported SWF
//  width_i: New size of the dest MC
// height_i: New size of the dest MC
// loaded_o: (optional) Object to be notified that loading is complete
function loadFlashPaper(path_s, dest_mc, width_i, height_i, loaded_o) {
    var intervalID = 0;
    var loadFunc = function(){
        dest_mc._visible = false;
        var fp = dest_mc.getIFlashPaper();
        if (!fp) {
            return;
        } else if (fp.setSize(width_i, height_i) == false)    {
            return;
        } else {
            clearInterval(intervalID);
            var pages_i = fp.getNumberOfPages();
            ctrlHolder_mc.swapDepths(_root.control_mc);
            dest_mc._visible = true;            // Now show the document
            _root.control_mc._visible = true;    // Now show the controller
            loaded_o.onLoaded(fp);
        }
    intervalID = setInterval(loadFunc, 100);
    dest_mc.loadMovie(path_s);
}

// function: onLoaded()
// ------------------------
// Called once loading is complete
// Parameters:
//  fp: FlashPaper interface (returned by getIFlashPaper())
function onLoaded(fp) {
    // We can now call the FlashPaper API functions.
    // Remove the standard user interface features:
    fp.showUIElement("PrevNext", true);
    fp.showUIElement("Print", true);
    fp.showUIElement("Find", true);
    fp.showUIElement("Tool", true);
    fp.showUIElement("Pop", true);
    fp.showUIElement("Zoom", true);
    fp.showUIElement("Page", true);
    fp.showUIElement("Overflow", true);
    fp.enableScrolling(true);
    fp.setCurrentZoom (36)
    // Some additional API features (here commented out):
    // Go to page:
    // fp.setCurrentPage(8);
    // Change the magnification to 50%:
    // fp.setCurrentZoom(50);
}

// Hide the navigation controller until after the document is loaded:
_root.control_mc._visible = false;

// Create movie clip to hold the document:
var theDocMC_mc = this.createEmptyMovieClip("theDocMC",100);
// Create movie clip to exchange the depth with the navigation controller clip:
var ctrlHolder_mc = this.createEmptyMovieClip("ctrlHolder",200);

// Position the document clip on the stage:
theDocMC_mc._x = 1;
theDocMC_mc._y = 99;

// Load the FlashPaper document:
loadFlashPaper("catalogue.swf", theDocMC_mc, 898, 449, this);

Mit store spørgsmål er så nu: Hvis jeg gerne vil kunne linke til forskellige sider i flashpaperen, kan jeg så gøre det ved at lave et link hvor jeg kan indsætte den her del fra actionscriptet "// fp.setCurrentPage(8);" på en eller anden måde?

Eksempel.

www.domæne.dk/flashpaper.html/// fp.setCurrentPage(8); - den her åbner siden og bladrer til side 8

www.domæne.dk/flashpaper.html/// fp.setCurrentPage(140); - den her åbner samme side og bladrer til side 140

Nogen der ved noget om det?

Rolf
Avatar billede maqhem Nybegynder
21. juni 2007 - 14:39 #1
Det er jeg meget sikker på, du ikke kan, men du kan sende GET-parametre med og kalde dem fra _root'en i Flash:

./side.swf?fp_setcurrentpage=8

Hentes med:

_root.fp_setcurrentpage
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
21. juni 2007 - 14:48 #2
Nu du skriver GET-parametre :-)

Synes den er ret så ligeglad med hvad jeg skriver efter .swf?

Den henter bare side 1 og så kan man ellers godt begynde at scrolle :(

Men du ville mene at jeg bare kan skrive:

www.domæne.dk/flashpaper.swf?fp_setcurrentpage=8

Skal der ændres noget i actionscriptet?
Betyder det noget at det i actionscriptet hedder fp.setCurrentPage istedet for fp_setCurrentPage

Og sidste spørgsmål... det skal så være swf'en jeg gør det med... det kan ikke være en parameter i html'en?

Rolf
Avatar billede maqhem Nybegynder
21. juni 2007 - 15:02 #3
if(_root.fp_setcurrentpage) {
    // Nu er _root.fp_setcurrentpage defineret i url'en!
} else {
    // Nu er _root.fp_setcurrentpage IKKE defineret i urlen!
}

Så kan du vel selv tilpasse det?
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
22. juni 2007 - 13:28 #4
Jeg har nu fundet ud af at jeg kan linke til den vha:

www.domæne.dk/flashpaper.swf?INITIAL_PAGE=1

Så det virker fint nu - nu er tillægsspørgsmålet jo så hvordan (og om man kan) gøre det på en html side hvor jeg har indsat swf'en?
Avatar billede maqhem Nybegynder
22. juni 2007 - 16:56 #5
Så du vil have GET-parametren fra url'en? Tjoh, det kan du da godt:

www.domæne.dk/flashpaper.swf?INITIAL_PAGE=<?php echo $_GET['INITIAL_PAGE']; ?>