Avatar billede avenue Praktikant
23. juni 2007 - 12:30 Der er 7 kommentarer

Min HD er død - måske

Jeg kan ikke finde min HD i Vista eller i BIOS.
Jeg har prøvet diverse programmer til at finde harddisken, så jeg i det mindste kan trække dataerne ud.
Program som: Getdataback og Recover my files de kan ikke finde min harddisk.

Hvad kan jeg gøre for bare at hente data ud af harddisken?
Avatar billede avenue Praktikant
23. juni 2007 - 12:31 #1
Sorry er ny herinde, kom til at poste i det forkerte forum :(
Avatar billede Jensen DK Novice
23. juni 2007 - 13:29 #2
Velkommen til E, prøv at gå ind her og kik om der er noget du kan bruge http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede Jensen DK Novice
23. juni 2007 - 13:31 #3
Du får lige startsiden. http://www.helgec.dk/
Avatar billede avenue Praktikant
23. juni 2007 - 15:17 #4
Det program han henviser til på siden du gav mig, vil så kunne finde min HD selvom den er død?
Avatar billede neoman Novice
23. juni 2007 - 19:48 #5
For kommunikation med døde ting er dit trossamfund nok bedst :-) Kender ikke s/w som kan detektere døde diske:)

Den HDD - sad den i din puter og døde efterfølgende, eller har du monteret den og den siger ikke et kvæk ?

I det første tilfælde er den formentligt stendød, men du kunne evt hive den ud og prøve at sætte den op i en anden computer.

I det andet, check/ryk i ledningerne, og tillige check om den nu er sat rigtigt op med master/slave - hvis det er en IDE disk.
Avatar billede avenue Praktikant
23. juni 2007 - 21:48 #6
Ja, den sad i min computer som ekstra HD altså ikke som styre HD.

Jeg har prøvet at sætte den i en anden computer uden held. Den er 100 % færdig vil bare gerne have mine data ud, hvis det er muligt!!!

Kan helgec finde min HD, hvis den er færdig?
Avatar billede neoman Novice
23. juni 2007 - 21:57 #7
en død hd er en død hd!

Der findes firmaer som specialiserer sig i data recovery fra døde hdd'er, men det er ikke billigt - søg på hdd recovery i google: et af de første firmaer som kommer op er f.eks. http://www.ibas.dk/ (dette er ingen anbefaling fra min side)