Avatar billede kegud Nybegynder
25. juni 2007 - 14:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GBlib og logoer

hej, nu har kigget en del gdlib-indlæg igennem og har da også fået noget af det til at virke. Men nu vil jeg lige høre om det her er muligt:
Jeg har en masse billeder liggende på en server. Er det muligt at få GBLib til at mass-logoisere samtlige billeder i en mappe? Altså hvis der nu ligger 100 billeder i en mappe, om man så kan få den til at smide et logo (watermark.png) i nederste højre hjørne af dem alle på én gang?

Hvis nogen gider, må de meget gerne lave scriptet også ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juni 2007 - 19:36 #1
Har du noget kode som sætter watermark på et billede nu?
Hvilke billedetyper snakker vi? (jpg, gif, bmp, png eller ??)
Avatar billede kegud Nybegynder
25. juni 2007 - 20:18 #2
Desværre.. "kom til" at ødelægge det hele lidt med nogle forsøg. Fandt det herinde dog. Og vi snakker jpg-billeder.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juni 2007 - 21:12 #3
Noget kode ala dette:

<?php
//http://www.eksperten.dk/spm/784870

$watermark_png = 'watermark.png';
$watermark = imagecreatefrompng($watermark_png);
$watermark_width = imagesx($watermark);
$watermark_height = imagesy($watermark);

foreach (glob("*.jpg") as $filename)
{
    $image  = imagecreatefromjpeg($filename);
    $width  = imagesx($image);
    $height = imagesy($image);

    if($watermark_width > $width || $watermark_height > $height)
    {
        $dstim = imagecreatetruecolor(30, 10);
        imagecopyresampled( $dstim, $watermark, 0, 0, 0, 0, 30, 10, $watermark_width, $watermark_height );
        $dest_x = $width - 35;
        $dest_y = $height - 15;

        imagecopymerge($image, $dstim, $dest_x, $dest_y, 0, 0, 30, 10, 100);
    }
    else
    {
        $dest_x = $width - $watermark_width - 5;
        $dest_y = $height - $watermark_height - 5;

        imagecopymerge($image, $watermark, $dest_x, $dest_y, 0, 0, $watermark_width, $watermark_height, 100);
    }

    unlink($filename);
    imagejpeg($image,$filename,100);
    imagedestroy($image);
}
imagedestroy($watermark);

?>
Avatar billede kegud Nybegynder
26. juni 2007 - 13:14 #4
Amen det er jo perfekt, mester. Tusind tak! Hvis du smider et svar får du point.
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. juni 2007 - 13:19 #5
Svar!

PS: Husk kun at kør filen engang.
Avatar billede kegud Nybegynder
26. juni 2007 - 13:20 #6
Yep, skal jeg huske! Mange tak endnu en gang!
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. juni 2007 - 13:28 #7
Takker for point.