Avatar billede egede Nybegynder
27. juni 2007 - 16:54 Der er 8 kommentarer

Firefox - Er "forced update" muligt??

Hej,

Jeg har det problem at, specielt når jeg udvikler Flash-sider, vil Firefox ikke hente den nyeste swf-fil, men meget hellere bruge sin cached version.

Hvordan laver beder man FF om det man i IE nok vil kalde for en "Forced update"?

Og kan jeg inkludere nogen form for kode på min hjemmeside der gør at alle andre FF-brugere heller ikke vil sidde med en forældet Flash-fil?
Avatar billede wakko Nybegynder
27. juni 2007 - 17:00 #1
Det er bare et gæt, men hjælper det hvis man kalder swf filen med en GET forespørgsel, f.eks. med dato og tid, genereret af serveren ?

Hvis du kører php kunne det f.eks. være

<object width="550" height="400">
<param name="movie" value="somefilename.swf">
<embed src="somefilename.swf?date=<?=md5(date(d m y h i s))?>" width="550" height="400">
</embed>
</object>
Avatar billede egede Nybegynder
27. juni 2007 - 17:09 #2
Jo, det ville nok hjælpe, men kører ikke på en php-server og desuden synes jeg det er meget arbejde for et problem der kun eksisterer i Firefox.

(Dog er idéen god, det kan være at den kan bruges en anden gang :))
Avatar billede egede Nybegynder
27. juni 2007 - 17:10 #3
(jeg har desuden også i andre tilfælde brug for at kunne "force update" i Firefox)
Avatar billede wakko Nybegynder
27. juni 2007 - 17:24 #4
Har du prøvet at sætte Indstillinger - Avanceret - Netværk - Cache til 0mb?
Avatar billede egede Nybegynder
27. juni 2007 - 17:30 #5
Det afhjælper også problemet (og du skal da nok også få nogle point), men der må findes en professionel løsning på problemet. Jeg er trods alt heller ikke interesseret i at Firefox ikke skal cache :)
Avatar billede wakko Nybegynder
27. juni 2007 - 17:44 #6
Hmmm, har du prøvet dette?
<META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE">
Avatar billede wakko Nybegynder
27. juni 2007 - 17:47 #7
Alternativt:

    <META HTTP-EQUIV="EXPIRES" CONTENT="0">
Avatar billede egede Nybegynder
01. september 2007 - 14:27 #8
Hej wakko, lukker spørgsmålet. Vil du svare? Så får du pointene :)