Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 19:16 Der er 28 kommentarer

min ms outlook er gået i en slags lås

min pst fil er på 1.912 mb
jeg kan ikke sende eller modtage, kan ikke slette email for at få frigivet plads, kan ikke flytte mails mellem forskellige biblioteker
Avatar billede lineriber Praktikant
27. juni 2007 - 19:35 #1
Avatar billede lineriber Praktikant
27. juni 2007 - 19:37 #2
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 19:38 #3
Kan du heller ikke komprimere filen? Filer -> Datafilstyring -> Indstillinger -> Komprimer nu.
Avatar billede lineriber Praktikant
27. juni 2007 - 19:39 #4
Klik dig ind på linket på kommentaren herover - der er forklaring af hvordan du gør.

Eller gå direkte til programmet her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=B33B1DFF-6F50-411D-BBDF-82019DDA602E&displaylang=en
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 19:45 #5
lineriber: Den rigtige fremgangsmåde må være at komprimere først. Hvis dette ikke hjælper, kan han begynde at reparere.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 19:46 #6
... efter dine udmærkede links.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 19:49 #7
Under alle omstændigheder er det altid en god ide at komprimere sin .pst fil en hver/hver anden måned. Husk først at slette alt unødvendigt.
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 19:51 #8
hvor i programmet skal dette kunne gøre (finder ikke noget om datafilstyring når jeg kan se pst i i stifinder)
27. juni 2007 - 19:53 #9
... eller fordele diverse E-mail grupper i hver sin *.PST fil.

Jeg har eks. en særskilt *.PST file til (automatiske) E-mail fra Eksperten; pt ~70.000 E-mails !!!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 19:56 #10
Sv. 27/06-2007 19:51:08: Fra Outlooks hovedvindue -> Filer -> Datafilstyring -> Indstillinger -> Komprimer nu.
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 19:58 #11
har fundet det i outlook, men når jeg vælger pst i windows bibl og beder om kompr kommer der kortvarigt en rude "kompr nu" men den forsvinder straks og der ser ikke ud til at ske noget
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 20:01 #12
Ups... du skal lige markere "Private mapper" undervejs:
Fra Outlooks hovedvindue -> Filer -> Datafilstyring. Marker linien "Private mapper", klik [Indstillinger] -> [Komprimer nu].

Det kan tage op til et minut på en .pst fil på 50Mb, så hav tålmodighed.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 20:07 #13
Sv: 27/06-2007 19:58:45

Så kan den ikke komprimeres. Der er 2 løsninger. Jeg ville under alle omstændigheder bruge begge:

1. Eksporter alt til en .pst fil. Dermed bliver der oprettet en ny fil med samme indhold, blot uden alt snavset der fylder (gl. slettet materiale m.m.). Specielle indstillinger, regler du har oprettet m.m. kommer ikke med!

2. Reparer derefter den oprindelige fil efter lineribers anvisning. Virker dette ikke, bruger du eksporten som din fremtidige .pst fil.
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 20:12 #14
privatmappe markering kom af sig selv før instill blev valgbar men der sker som ovenfor beskrevet. Hvordan ser jeg om der sker noget (i stifinder stadig samme størelse)
27. juni 2007 - 20:13 #15
.... eller som jeg har skrevet [27/06-2007 19:53:32]; du har vel ikke ALLE Mails i ÉN lang liste ??? *S*
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 20:14 #16
til larry: nej de ligger i et stort antal forskell bibl
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 20:16 #17
Anvisning til eksport: Outlook -> Filer -> Importer og eksporter -> Eksporter til en fil -> Fil med private mapper(.pst) -> Markér Private mapper og sæt flueben i "Medtag undermapper" -> [næste] -> udfør.

Hvor går det galt?
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 20:18 #18
til Larry: din løsn m flere pst filer lyder interess, men hvordan finder outlook ud af hvilken den skal have fat i
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 20:20 #19
vedr evt export: når jeg ikke har plads på h-disk kan jeg så blot gøre det til extern h-disk
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 20:23 #20
Ikke plads? Hvad har du til rådighed? Ingen form for backup kan lade sig gøre, hvis du ikke har plads på hdd'en. Windows skal under alle omstændigheder bruge ledig cache.

Hvor mange mails har du i den originale .pst fil?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. juni 2007 - 20:27 #21
I bedste fald vil din eksport blive til få hundrede Mb. I værste fald i nærheden af de 2GB. Det afhænger af hvor mange vedhæftede filer du har modtaget gennem tiden.
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 20:27 #22
min bærbare hvor mail ligger har desv kun 20 mb. jeg kender ikke antal af mail men mange har vedhæftet feks tegn på 0.2 op til 5 mb
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 20:30 #23
er der noget i vejen for at bruge en ekstern h-disk
Avatar billede ritech Novice
27. juni 2007 - 20:33 #24
beklager bærbar har 20 gb h-disk
Avatar billede lineriber Praktikant
27. juni 2007 - 20:58 #25
Af ren interesse kunne jeg godt tænke mig at vide om man kan have lige så mange pst-filer man vil, bare de alle er under 2 GB. Eller kan antallet af pst-filer også give problemer ??
27. juni 2007 - 23:33 #26
Man kan tilsyneladende oprette alle de .PST filer man vil. Bare ikke over 2GB pr. stk.
Kan dog ikke forestille mig >100 stk. forskellige *.PST filer ?

Jeg har pt. 5 stk. *.PST filer - pt tilsammen ~5 Gb. Virker fint.

PS: I samme omgang placeret på en anden HD/partion end systemdrevet C: - god latin!!!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 13:51 #27
ritech: Har du fået noget prøvet af?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 03:03 #28
?