Avatar billede kims0809 Nybegynder
28. juni 2007 - 22:27 Der er 9 kommentarer

Get URL fra website til IFRAME

Jeg har indsat en email formular på vores website ved brug af IFRAME. Når jeg modtager denne mail vil jeg så gerne vide hvilken side den kommer fra.

Kan jeg hente URL fra den side formularen er indsat på. Ved brug at et eller andet stykke kode? Dvs kunne jeg fx i mailen modtage et link til den side den er afsendt fra, ved at lave et skjuldt formular felt evt. og så indsætte urlen deri på en måde?
Avatar billede jokkejensen Novice
28. juni 2007 - 22:39 #1
Nej..

Det kan du afsikkerhedsårsager ikke. Du kan kun arbejde på tværs af vinduer/frames på samme domæne.

/JJ
Avatar billede kims0809 Nybegynder
28. juni 2007 - 22:50 #2
Er der heller ingen måder jeg kan sende urlen fra siden - Iframen er indsat på - og til den Iframe så burde der ikke være nogle sikkerhedsproblemer??

Det er et rimeligt stort problem, for jeg SKAL kunne se hvor jeg modtager emailen fra, da den vises under vores forskellige produkter. Men disse sider genereres jo automatisk fra en database, så iframen er den samme på alle sider.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. juni 2007 - 00:09 #3
kims0809> Giv et eksempel..

Hvis siderne genereres fra en database, burde du kunne bruge et (skjult) felt, hvor der stod hvilken side mail blev sendt fra..

Eksempel med ASP: <input type="hidden" name="side" value="<%="produktnavnet"%>">

Eksempel med PHP: <input type="hidden" name="side" value="<? echo "produktnavnet"; ?>">

Har du adgang til kildekoden, på siden med formen?
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2007 - 00:18 #4
-- du kan jo prøve at bruge referrer:

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
  document.dinForm.refUrl.value = document.referrer;
}
</script>

<form name="dinForm" ...>
<input type="hidden" name="refUrl">

...
</form>
Avatar billede kims0809 Nybegynder
29. juni 2007 - 21:27 #5
Siden er en ASP.NET side, formularen er indsat på produktsiderne. Og den er indsat i et iframe. Dermed er det den samme formular på alle sider.

Kan jeg så godt fx bruge den GetURL/refferer kode til at hente den in i iframen? og dermed ind i den formular som er i iframen? Jeg havde også tænkt mig at lave det her hidden field og så sende det med...
Avatar billede kims0809 Nybegynder
29. juni 2007 - 21:28 #6
Hvis i kan give mig et almindeligt script til at vise en URL for den side man er på, så kan jeg nemt lige teste om det er synligt. for så virker det...
Avatar billede kims0809 Nybegynder
29. juni 2007 - 23:31 #7
fik svar her: http://www.eksperten.dk/spm/785618
ellers tak for hjælpen.
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2007 - 16:26 #8
Du har vist overset reglernes forbud mod at oprette flere spørgsml om det samme, endsige udlove over 200 point for et svar på et spørgsmål, læs venligst på: http://www.eksperten.dk/regler.phtml !-)
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2007 - 16:27 #9
PS. Du får nøjagtig det samme fra serverside forespørgsel på referrer, som du får på en clientside ditto ...