Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
02. juli 2007 - 10:51 Der er 4 kommentarer

Tilgå mysql udefra

Hej eksperter.

Hvordan er det lige jeg gør, for at kunne tilgå min mysql database udefra.
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
02. juli 2007 - 12:38 #1
Hvad mener du med udefra? Hvis din database ligger bag en firewall, skal du tillade for trafik til database. Standard porten er 3306 (Så vidt jeg husker).
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
02. juli 2007 - 12:53 #2
Jeg kan ikke tilgå min mysql fra min egen computer, til min server, som står ude i byen.

Den er ikke bag en firewall
Avatar billede kbhadsten Nybegynder
02. juli 2007 - 13:09 #3
OK! Du må få en form for fejlbeskrivelse i forbindelse med tilgang til DB.

Hvis du bruger PHP, kan du bruge mysql_error() og mysql_errno() til at se hvad der går galt.

F.eks.

<?php
mysql_connect("IP", "brugernavn", "password") or die(mysql_error() . mysql_errno());
?>
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
19. juli 2007 - 18:50 #4
Det hjælper jo ikke på min egen compute, som er en workstation