Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
06. juli 2007 - 16:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Serialkabel eller rs232 fra UPS

Jeg har det lille problem at når jeg sætter et serialkabel i min ups (APC Smartups 1400)fra min server lukker upsèn ned omgående
skal den gøre det?? er der nogen der har en løsning
Hvar er forskellen på et serial og et rs232 kabel
Avatar billede peet-49 Novice
06. juli 2007 - 16:39 #1
Der er ingen forskel
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
06. juli 2007 - 16:41 #2
Jeg har bare hørt det ene var kryset
Avatar billede peet-49 Novice
06. juli 2007 - 16:52 #3
Man kan få specielle RSkabler, afhængig af hvad, de skal bruges til. Jeg har en til, at loade nyt software i satsystemer, der er det ene ben ikke monteret.
  Måske er det et fuldmonteret kabel, du monterer og ikke skal bruge et bestemt ben, og derfor lukket ned.
  Har du ikke en manual til UBSen?
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
06. juli 2007 - 16:59 #4
Nej desværre men det vil jeg lige undersøge på apc
Avatar billede oz3tl Nybegynder
07. juli 2007 - 19:51 #5
Mig bekendt er det ikke en standard RS232 kabel der er noget med enten en manglende eller en dobbelt forbindelse, har en liggende som jeg alligevel skal have målt igennem (hvis jeg kan finde den igen) så kan jeg smide en connections diagram herinde.

M.V.H.
TLV

P.S. APC giver dig ikke forbindelserne og du kan ikke finde dem på deres HS med mindre de har lavet den om, kontakter man APC får man at vide at man kan købe en ny kabel.
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
08. juli 2007 - 22:20 #6
Jeg har fundet det. kig selv og det virker
http://www.apcupsd.org/manual/cables.html
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
08. juli 2007 - 22:23 #7
Sorry det er den her
http://www.apcupsd.org/
Avatar billede darkside Nybegynder
27. juli 2007 - 09:23 #8
http://pinouts.ru/DevicesCables/apc_smart_cable_pinout.shtml Hvis man skulle have lyst til bygge selv :)

Jeg bruger et hjemmelavet kabel til min APC ups, virker fint.