Avatar billede ivanizmir Nybegynder
08. juli 2007 - 21:05 Der er 8 kommentarer

Hjemmeside til værtshus

Hey.

Jeg er i gang med at pudse Alléenbergs hjemmeside lidt af.
Det er især denne side: http://www.alleenberg.dk/nyheder-alleenberg.html jeg er interesseret i at høre jeres mening om.
Hvis det falder i god jord overvejer jeg at tilpasse hele sitet det nye format :)
Avatar billede thomas_b Nybegynder
08. juli 2007 - 23:37 #1
Hej...

1. Jeg syntes godt om logo'et som er det gamle...
2. Jeg forbinder vhærtshus med gamle mennesker (for det medste) stamgæster osv. så derfor kunne jeg måske forvente lidt mere hyggestemning... der var den gamle farve grøn go' i det... men enig, der skulle laves om på den...

Bare ikke så meget hvid og sort som der er nu...
Måske mere smalt design... grøn baggrund med mellemstore runde hjørner... evt. nogle billeder i kanten...

3. bunden skal der også arbejdes med - åbningstider øverst efter min mening... kontakt-oplysninger under "om Alléenberg" og resten kan måske stå i en lidt usynlig mere diskret bar...

Lad mig få af vide om du kan bruge det...

/Muleen
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
08. juli 2007 - 23:53 #2
Hej thomas b,

Mener du åbningstider skal være i toppen af siden eller i toppen af bunden?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
09. juli 2007 - 00:12 #3
Oppe i toppen af selve siden...
Avatar billede thomas_b Nybegynder
09. juli 2007 - 00:13 #4
Allerede meget meget bedere i bunden... (måske den åbningstid der som en post-it, ligesom din "Udendørs servering")
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
09. juli 2007 - 19:16 #5
Tak for tips!
Nu hvor vi er i gang... hvad synes du om den her: www.bo-expert.dk ?

Måske nok det samme med bunden og mængden af information :)
Avatar billede thomas_b Nybegynder
10. juli 2007 - 15:40 #6
Hej...

Jeg kan se du går i tema'et med seperate felter til forskellige tekstbeskeder...

1.
På hjemmesider er det rigtig godt at have en orginaseret og overskuelig tekst...
Derfor er det vigtigt f.eks. at vide at det menneskelige øjne (overblik) bedst kan læse og afse områder i firkanter... dvs. du skal holde ens firkanter på hjemmesiden... (der er lige en på forsiden der ikke er ens med de andre...)

2.
Ellers er det småting så som farven på linkne nederst på siden - skal være samme farve som baggrunden på de øverste firkanter...

3.
Har du lavet en special side for udprint ?

4.
Der skal nok stå noget mere på siden: "Antikviteter"

Held og lykke... :)

/Muleen
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
10. juli 2007 - 19:31 #7
Tak for tips....igen.

Antiksiden er stadig i udviklingsstadiet - der skal nok komme masser af indhold der.
Med hensyn til firkanten... er det den i venstre kolonne du henviser til (tror godt jeg kan se hvad du mener)?
Og med hensyn til links, er det så den mørkegrønne farve der skal illustrere den side man er på? Lige nu bruger jeg nemlig farven på bogstaverne i de øverste firkanter.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
11. juli 2007 - 01:10 #8
Det er den række links helt nederst på siden... : "Forside | Privat salg | Bobestyrer | Vurdering | Bo-expert | Kontakt | Antikviteter | Site Map"

Der burde være samme farve som i baggrunden på boxene...
Og alt det andet du beskriver, der lige nemlig det...

Foresten, hvis du har brug for hjælp til udvikling eller opstat, eller lign. så skriv... så finder vi ud af noget...