Avatar billede mclemens Nybegynder
16. juli 2007 - 17:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Må man kommentere / svare i spm/787691? og en om karma/rating.

http://www.eksperten.dk/spm/787691 er et spørgsmål vedrørende javascripts evne til at gennemløbe tekststrengskombinationer via for / while løkker. Umiddelbart rigtig skidt performance til det formål, men kan spørgsmålet besvares med script forslag uden at §2.1.5 brydes? Umiddelbart hælder jeg til at det ikke kan, da spørger ønsker hjælp til at gætte et kodeord via. js og ikke til generering af tekststrenge. Dermed ikke sagt at scriptet skal bruges til andet end sjov, da jeg tvivler på at js er effektivt til bruteforce, men kodningen der postes kan jo omskrives til andre sprog. ( Blot en nysgerrighed/bekymring for grænsen. )

En lille side ting jeg så for lang tid siden:
En af de flittigt læste artikler på eksperten
http://www.eksperten.dk/artikler/978 har p.t. 52%
i karma, dette er nok mest grundet det at morhan har
kastet en 500% karma (nok ved manipulation af output
der sendes i formen til exp.dk). Er det muligt at fjerne
den karma så ratingen af artiklens kvalitet er mere "sand".
( Blot fordi jeg har synes, det er unfair over for andre artikler. )
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2007 - 07:31 #1
re 1)

Man kan godt komme i tvivl efter paragraffens ordlyd. Jeg ville argumentere for at
generelle spoergsmaal om brute force angreb paa krypterings algoritmer er noget som
der undervises i paa datalogi studier og normalt anses som en del af
sikkerheds viden og at der derfor boer vaere OK. Men jeg tror at vi skal have snowballs
mening om emnet.

re 2)

Den burde naturligvis slettes. Men de fleste potentiele koebere af artiklen laeser vel
ogsaa teksten paa vurderingerne.
Avatar billede mclemens Nybegynder
30. august 2007 - 14:48 #2
Tak for kommentaren Arne. :)

... lukker.