Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 09:20 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

VGA/GFX Driver Problemer med TM 7520

Jeg har for nyligt købt en Acer Travelmate 7520. Den er født med Vista, da jeg ikke kan bruge vista erhvervsmæssigt har jeg installeret XP på maskinen.

Problemet er at Acer ikke har XP drivere til netop denne model.

Jeg har fået det meste til at virke men mangler VGA/Chipset drivere.

Jeg har prøvet med div. Catalyst drivere men de melder endten fejl med kompatabilitets problemer, siger at jeg ikke har korrekt OS eller hardware, eller beder mig om at installere "Standard vga drivere" Jeg har dog prøvet at følge microsofts guide mht "Standard vga drivere" om at deaktivere GFX kortet og dermed tvinge det til at bruge dem, men intet virker.

Lidt specs på maskinen:

Acer TM 7520
Gfx: Radeon Xpress 1250
Chipset: RS690M

Links: [img=http://img261.imageshack.us/img261/1637/specsaz1.png]

[img=http://img359.imageshack.us/img359/812/diagramms3.png]

Håber der er nogen der kan hjælpe, er yderst desperat.

Mvh Ulrik
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 09:45 #2
Hent den på http://www.laptopvideo2go.com/ men tror ikke du får den til at rulle XP
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 09:54 #3
Kan kun finde Nvidia drivers på den side....
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 10:25 #4
???
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 10:26 #5
du har også en integreret grafisk chip som er integreret i chipset driveren
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 10:34 #6
du skal også huske, at din garanti forsvinder hos Acer, hvis du tvinger XP ind på maskinen de har dedikeret til Vista.
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 10:41 #7
Garanti er underordnet :)

Men det ændre jo ikke at jeg hverken kan finde chipset drivere eller vga standalone :)
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 10:51 #8
garantien forsvinder absolut ikke ved man installerer et andet OS, supporten ja, men garantien nej, den er bestemt ved lov.

prøv driveren fra http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=9
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 10:52 #9
Den har jeg allerede prøvet, men giver den da lige en omgang mere...

Har faktisk været en del igennem allerede, men er stadig uden løsning.
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 10:59 #10
SB - jo den gør.
Hvis en bruger laver modifikationer udover hvad producenten angiver, så ændre man så meget garantien bortfalder.

Opretter du kan tro det du ønsker. Jeg har det direkte fra Poul Bisgaard hos Acer Danmark
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 11:09 #11
hehe jamen det er fuldstændigt underordnet med garantien, mit problem er driverne - Nu hvor du har kontakt til en fra Acer kan du så ikke få deres ellers udemærkede driver afdeling/support til at lave/smide xp drivere op til deres nye TM modeller.

SÅ kan garantien sådanset være komplet underordnet
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 11:20 #12
huset hvad acer prøver at gøre for at undgå at overholde loven, er sådan set ligegyldigt, de vil uden den mindste tvivl tabe hvsi de nægter at service et produkt fordi man har installeret et andet OS.

Acer har næppe udviklet drivere til den model når de nu ikke er offenliggjort, og så er din eneste løsning at finde nogle modificerede drivere der virker.
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 11:21 #13
Du vil simpelthen miste din garanti og sidde i crap til halsen hvis den går ned ?
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 11:32 #14
Hej Lars

Vi ønsker/vil ikke opkyse om informationer som kan ændre på det produktet er henvendt til.

Venlig hilsen / Kind regards
Poul Bisgaard Hjorth

Acer Denmark A/S
Linde Allé 5 B
DK-2850 Nærum, Denmark
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 11:32 #15
huset stop nu dit pjat med at garantien mistes det er løgn, at en eller anden tåbe hos ACER siger det, betyder ikke at ACER kan tilsidesætte den lovgivning vi har, at installere et andet OS, er IKKE et fysisk indgreb i maskinen.

Sæt dig ind i loven, så ville du vide at ACER kan sige hvad de vil, det ændrer ikke på hvad loven siger.
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 11:59 #16
Huset, jeg sidder sådan set allerede i for at bruge dine egne ord "crap til halsen" Jeg har en maskine jeg ikke kan bruge til noget som helst...

Derfor ønsker jeg selvom det/eller ikke ødelægger garantien.

Så kan vi ikke holde os til det?

Og så diskutere garanti spørgsmål et andet sted :)
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 13:59 #17
SB ja du er klogere end Deres produktchef og klogere end alle andre på E.

opretter kig her : http://www.station-drivers.com/
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 14:00 #18
Ellers må du finde en anden bærbar (med XP) med X1250 og så hente driverne fra den producent
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 14:14 #19
hehe den vej har jeg også været med HP, jeg nappede deres drivere men det var også et nogo...
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 14:28 #20
Tak for anmeldelsen ;)
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 14:37 #21
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 14:53 #22
Det er jo som sådan ikke et zpress 1250 chipset!? Det er jo RS690M - Men om det så er det samme som overstående skal jeg ikke kunne sige

Men Screem hvad var det du ville have mig tilat teste om den gamle catalyst 6.10 virker eller?
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 15:10 #23
ja, jeg ved jo ikke hvad du har prøvet /ikke prøvet.
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 15:14 #24
Nej selvfølgelig ikke, det var heller ikke negativt ment, blot et spg. Jeg har netop prøvet 6.10 og 11 men det virkede heller ikke - har også prøvet både ngo og omega drivers...

Det er ufatteligt, forstår virkelig ikke hvorfor catalyst driverne melder fejl på "Kan ikke finde kompatibelt hardware eller styresystem" BAAAAAH
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 15:14 #25
eller den her http://driverscollection.com/?file_cid=39086103705b642a31f8f7afbdc

(og jeg tror ikke på det ikke kan lade sig gøre på en eller anden måde, det er bare et spørgsmål om at blive ved indtil man finder en driver der vil lade sig installere) ;)
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 15:26 #26
Det er den samme som den anden nemlig: 7-6_xp_dd_48640 Men har lige prøvet den igen - stadig intet...

Det mærkelige er at det står som ATI M690G chipset men alligevel har Radeon 1250 xpress

Men derfor burde catalyst vel stadig virke?
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 15:38 #27
chipsettet har som sådan intet med grafikkortet at gøre, det du nok ikke tænker over er at ATI (som AMD har købt), og derfor laver ATI chipset nu (men de kunne ligeså godt hedde AMD)
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 15:44 #28
Jo men hvis chipsettet ikke er installeret på Notebooken så kunne det være derfor den ikke kunne finde mit gfx kort!?
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 15:51 #29
det kan det i teorien godt ja
Avatar billede huset Praktikant
18. juli 2007 - 19:12 #30
hvis ikke du anmelder mig igen for at deltage i din tråd, så kan du kigge her https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/7-6-igp_xp_dd_cp_ccc_wdm_sb_gart_enu_48640.exe
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 19:29 #31
huset den er prøvet 18/07-2007 15:26:55 (se versions nummeret)
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 19:40 #32
Anmelder? Jeg er helt ny her på siden så hvis jeg har gjort det har det helt sikkert været en fejl fra min side :/ Undskyld huset..
Avatar billede zypron Nybegynder
18. juli 2007 - 19:56 #33
Nu har det endelig efter utallige dage og timer lykkedes mig at finde den hellige gral, fandt RS690 drivere og det spiller bare...

Tak til jer 2 for jeres hjælp, prøver at dele point ud til jer begge men har ingen forstand på det. Så det kan være en af jer løber med dem. men endnu engang mange tak for  jeres indput.
Avatar billede screem_brille Novice
18. juli 2007 - 20:11 #34
det kan du først når vi BEGGE har lagt et svar.

så vent med at acceptere noget indtil da ;)
Avatar billede aerobyte Nybegynder
06. august 2007 - 11:02 #35
Hej cptinz,

Står med samme problem som dig. Har netop købt en TravelMate 7520, men kan ikke bruge den med Vista forretningsmæssigt. Kan du sige mig hvor du fandt den RS690 driver som du fik din til at acceptere? Jeg har efterhånden prøvet mange, men er stadig ikke lykkedes mig. Hvis du har alle driverne du har samlet sammen ville det da også være en kæmpe stor hjælp.
Avatar billede jesperdrohse Nybegynder
15. august 2007 - 19:20 #36
Hej aerobyte

Jeg kunne også godt tænke mig at finde en løsning på det. Har prøvet jeg ved ikke hvor mange forskellige drivere, og kan bare ikke finde noget der virker :)

Så hvis du finder ud af noget, vil jeg meget gerne vide det..
Skal selvfølgelig nok gøre det samme :P